IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нискобюджетната модна група Primark ще инвестира 140 млн. паунда в магазини

Планът контрастира на този на други търговци като Marks & Spencer, които затварят магазини

17:20 | 25.11.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британската модна верига Primark представи планове да инвестира 140 млн. паунда в британските си магазини през следващите две години, залагайки на изключително ниските цени, които примамват потребителите на фона на криза с разходите за живот, съобщава Ройтерс.

Нискобюджетната група, част от Associated British Foods, каза в петък, че инвестицията ще включва отварянето на поне 4 нови магазина и ще създаде поне 850 работни места.

Точно преди една седмица пък румънският бизнес сайт Romania-insider съобщи, че модната верига ще отвори първия си магазин в Румъния точно преди празничния сезон. Магазинът ще бъде разположен в търговския център ParkLake в Букурещ и е планирано да посрещне първите си клиенти на 15 декември.

„Това откриване бележи важен крайъгълен камък за Primark, която навлиза на своя 15-и пазар, продължавайки амбициозните си планове за разширяване в Централна и Източна Европа, където Румъния ще се присъедини към другите ключови пазари Полша, Чехия и Словения“, гласи прессъобщение на компанията. Тя планира да отвори втори магазин в румънската столица, в търговския център AFI Cotroceni, през 2023 г.

Плановете на Primark контрастират на тези на други търговци като Marks & Spencer, които затварят магазини заради по-малка посещаемост и растящи разходи, а изместването към онлайн пазаруването, ускорено от пандемията, също засяга приходите на магазините.

„Великобритания е най-големият ни пазар и докато продължаваме да растем и да разширяваме бизнеса си на международни ниво, оставаме толкова ангажирани, колкото винаги в инвестициите в нашите магазини“, казва главният изпълнителен директор на Primark Пол Марчант в изявление.

Дори преди пандемията да насочи повече потребители онлайн, много търговци на дребно изпитваха трудности заради засилената конкуренция от изцяло онлайн марки като Boohoo и Asos, което доведе до фалит на имена като Debenhams.

Това накара Primark, която избягва допълнителните разходи от доставка до дома, да стартира онлайн услуга „поръчай и вземи“ по-рано този месец.

Primark, която продава тениски за по 2,50 паунда, заяви, че ще задържи цените без промяна, „за да застанем до нашите клиенти“, макар че предупреди, че инфлацията при производствените разходи ще засегне резултатите през новата финансова година.

Изостряйки болката от нарастващите разходи, посещаемостта в британските търговци на дребно все още остава с 15% по-ниска от средното тази година в сравнение с предпандемичните нива, сочат данни на Springboard.

„Натоварените малки и големи градове са от полза за всички ни – искам да видим процъфтяващи търговски улици и центрове“, допълни Марчант.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:20 | 25.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още