Социални платформи като TikTok и YouTube направиха въпросната практика по-популярна, благодарение на видеоклипове, в които създателите на съдържание молят последователите да коментират показаните продукти и да кажат дали купувачът трябва да ги задържи или върне.
Измамите при връщане, като тези за изпращане на фалшиви артикули, също нарастват. Около 10% от връщанията миналата година са били измама, показва проучване на Националната федерация за търговия на дребно. А онлайн покупките имат по-висок процент на връщания – близо 21%, което е повече от 18,1%, записани през 2020 г.
Търговците все повече гледат на връщанията като на заплаха за бизнеса си. ThredUp наскоро заяви, че нивата на връщане се увеличават, което е свърано с удар от 3 млн. долара от продажбите за последното тримесечие. А онлайн продажбата за препродажби таксува по 1,99 долара, наричайки това „такса за възстановяване“, ако клиент изпрати артикул обратно.
По-рано тази седмица базираната в Лондон Asos сви годишната си прогноза, завявайки, че значителното увеличение на връщанията във Великобритания и Европа е засегнало приходите. Тя допълни, че увеличаването на броя на върнатите стоки, комбинирано с инфлацията , има „непропорционално въздействие върху рентабилността“, но каза, че планира да запази връщането безплатно за потребителите.
Веригите използват множество тактики за намаляване на финансовия удар. Някои съкращават времето, през което купувачът трябва да върне артикул. Bath & Body Works заяви, че няма да позволи връщане или замяна на продукти, които показват „прекомерно износване“
Подход, който се възприема при стоките с ниска стойност от търговци на дребно като Amazon и Target, е възстановяване на средствата при връщане, но позволяване на потребителя да задържи продукта. В този случай търговецът на дребно пресмята, че ще спести пари, за да избегне скъпия процес, свързан с опита за препродаване на върнатата стока. Това е стратегия, която се налага, като броят на търговците, които я използват, е скочил с 1700% през първата половина на 2022 г. според Narvar.
Разбира се, тези тактики не адресират основната причина, поради която толкова много онлайн покупки се връщат: защото не стават на потребителите. Индустрията се опитва да използва технологии като добавена реалност, за да помогне на купувачите да правят по-добър избор с виртуални пробни, но тези инструменти не са масово използвани въпреки големи инвестиции, които изискват.
„Оразмеряването е голям проблем, който онлайн търговците трябва да решат, особено при облеклото“, коментира Катя Уолш, главен директор по стратегиите и изкуствения интелект в Levi Strauss & Co. „Това е нещо, което компаниите трябва да решат, а ние правим всичко възможно, за да го сторим“.
преди 1 година У нас не е безплатно, безплатна може да е доставката, но връщането си го плащаш, освен ако не е свързано с гаранция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар