Модната марка Gap надмина очакванията на Wall Street за тримесечните си приходи, но даде предпазлива прогноза за празничния сезон, пише CNBC.
Компанията, която освен едноименния бранд притежава и марките Old Navy, Banana Republic и Athleta, заяви, че очаква през четвъртото тримесечие на фискалната 2022 г. общите ѝ нетни приходи от продажби да спаднат със среден едноцифрен процент на годишна база.
Главният финансов директор Катрина О‘Конъл твърди, че макар компанията да е постигнала напредък в намаляването на големия си инвентар, тя „ще продължи с разумния си подход с оглед на потребителската несигурност и все по-промоционалната среда, докато гледаме към остатъка от фискалната 2022 г.“
Цената на акциите на гиганта се повиши с близо 8% по време на следборсовата търговия в четвъртък. От началото на годината книжата са загубили 27% от стойността си, като вчера завършиха сесията на ниво от 12,72 долара, записвайки близо 5% ръст в рамките на борсовия ден.
Нетната печалба на Gap е нараснала до 282 млн. долара, или 77 цента на акция на некоригирана база – значително подобрение спрямо нетната загуба от 152 млн. долара, или 40 цента на акция, година по-рано. Приходите са се повишили с 2% до 4,04 млрд. долара от 3,94 млрд. долара през същото тримесечие на 2021 г.
През август Gap оттегли годишната си прогноза, посочвайки проблемите на компанията, включително високата инфлация и слабото потребителско доверие.
Компанията си търси нов главен изпълнителен директор, след като Соня Сингал се оттегли през лятото и след раздялата с марката Yeezy на Кание Уест, по-известен като Ye в момента. Уест разтрогна договора си с Gap през септември, цитирайки нарушения на договорните условия и липсата на творчески контрол. Gap премахна всички продукти на Yeezy от магазините си в края на октомври, след като Уест направи публични антисемитски коментари.
Сега Gap посочва, че таксите за обезценка, свързани с Yeezy Gap, са 53 млн. долара.
Сравнимите приходи от продажби на Gap, които обхващат приходите от физическите и онлайн магазините, отворени от поне година, са нараснали с 1% спрямо същия период на миналата година. Анализаторите очакваха 3,2% понижение по данни на StreetAccount.
Приходите от онлайн продажби са се увеличили с 5% през последната година и представляват 39% от общите нетни приходи от продажби.