Американската верига универсални луксозни магазини Macy’s повиши прогнозата за годишната си печалба благодарение на устойчивото търсене на костюми, рокли и козметични продукти от висок клас, тъй като по-заможните купувачи не са обезсърчени от инфлацията, предава Ройтерс.
Продажбите на луксозни стоки на Macy’s се справят сравнително добре, тъй като по-високоплатените купувачи са нетърпеливи да се върнат към социалните събития след пандемията и харчат спестяванията си за по-скъпи чанти, парфюми и дрехи.
Конкурентът Kohl’s обаче оттегли прогнозата за приходите и печалбата си за 2022 г., след като компанията, която обслужва повече клиенти с по-ниски доходи и предлага по-малко луксозни стоки, понесе удар от отслабването на търсенето поради покачващите се цени.
Цената на акциите на Macy’s нарасна с 8% преди началото на борсовия ден, докато книжата на Kohl’s се разделиха с 4% от стойността си, като компанията отдаде отмяната на прогнозите си и на изненадващото оттегляне на лидера си Мишел Гас.
Нивата на запасите на Macy’s са само с 4% по-високи на годишна база благодарение на големите намаления, целящи изчистване на излишния инвентар от по-евтино ежедневно и спортно облекло. За разлика от това инвентарът на Kohl’s е скочил с 34% през третото тримесечие.
Macy’s заяви, че очаква коригираната ѝ печалба за 2022 г. да е между 4,07 и 4,27 долара на акция, докато по-ранната прогноза беше за 4-4,20 долара на акция.
Като се изключат някои ефекти, Macy’s е спечелила по 52 цента на акция през тримесечието, завършило на 29 октомври. Това е над средната прогноза за 19 цента на акция по данни на Refinitiv.