Акциите на собственика на Gucci – Kering, поскъпнаха в ранната петъчна търговия след новината, че френската компания за луксозни стоки е в напреднала фаза на преговори за закупуването на базирания в САЩ бранд Tom Ford, съобщава Ройтерс.
Акциите поскъпнаха с 2,4% в сутрешната търговия, след като в четвъртък Wall Street Journal съобщи, че компанията е фаворит за сделката при конкуренти, които включват Estee Lauder.
Kering е във фокуса на постоянни спекулации в сферата на сливанията и придобиванията, след като последното слабо представяне на звездната марка Gucci – която формира по-голямата част от печалбата на групата – я подложи на сериозно наблюдение от пазара след години на звезден растеж.
“Логиката е завладяваща“, заяви Пирал Даданиа от RBC, за подобна сделка, цитирайки миналото на Том Форд като творчески директор на марките на Kering Gucci и Yves Saint Laurent през 90-те и в началото на 2000, както и високото позициониране на марката.
Въпреки че подобна сделка няма да промени нещата за Kering в краткосрочен план, компанията може потенциално да спечели от включването на Форд в по-широк капацитет, добавя анализаторът, който отбелязва още, че френската група разполага с допълнителен опит за по-нататъшно развитие на предложенията на марката при дамските облекла и кожените изделия.
Известна фигура в американската мода, роденият в Тексас Том Форд е известен с дефинирането на една от най-популярните епохи на Gucci, преди да основе своя марка. Той започва с облекла за мъже, като по-късно добавя дрехи за жени, продукти за красота и очила. По-голямата част от бизнеса на марката се осъществява чрез лицензи за продукти красота с Estee Lauder и очила с Marcolin, посочва Exane BNP Paribas.
Kering, която разраства подразделението си за очила, наскоро купувайки американския бранд Maui Jim, сигнализира, че има интерес да се разрасне и към продуктите за красота.
Европейските компании за луксозни стоки инвестират на американския пазар, който задмина европейския миналата година, превръщайки се в най-големия пазар на луксозни стоки в света и разширявайки се отвъд традиционни локации като Медисън Авеню към градове като Детройт и Сан Антонио.
Тъй като са налични малко финансова детайли за марката Tom Ford, някои анализатори са предпазливи.
„Няма да бъдем съкрушени“, ако Kering не купи компанията, казват анализатори на Exane BNP Paribas, подчертавайки въпроси относно дългосрочната стойност на марката и отбелязвайки, че по-младите потребители не са запознати със „славните дни“ на дизайнера в Gucci.
Сделката няма да промени коренно нещата за Kering, казват те, добавяйки, че потенциалната стойност на сделката от 3 млрд. долара не може да се сравнява с пазарната капитализация на Kering от около 60 млрд. евро.