Британската компания за търговия с облекло Next потвърди прогнозите си за годишните си финансови резултати, които бяха понижени през септември, след като отчете ръст от 0,4% на продажбите на дрехи без намаления през третото тримесечие, малко над очакванията, съобщи Ройтерс.
Next, която има около 500 магазина и значителни онлайн продажби и често се смята за показател за настроенията на британските потребители, заяви в сряда, че все още очаква продажбите на стоки с ненамалени цени за останалата част от фискалната 2022-23 година да се свият с 2%, а годишната печалба преди облагане с данъци да се увеличи с 2,1% до 840 млн. паунда (967 млн. долара).
Групата отчита, че продажбите на ненамалени цени през последните пет седмици от тримесечието до 29 октомври са се увеличили с 1,4%, подкрепени от една особено силна седмица в края на септември, когато температурите спаднаха и продажбите на продукти за по-студено време са се увеличили.
През тримесечието продажбите в магазините в Обединеното кралство и Ирландия са нараснали с 3,1%, докато онлайн продажбите са намалели с 1,9%.
Потребителите в Обединеното кралство ограничават разходите си на фона на инфлацията, която достигна 10%. Те също така са изправени пред перспективата за засилване на натиска върху бюджетите им през 2023 г., след като министърът на финансите Джереми Хънт обяви, че ще отмени намаляването на данъците, планирано от бившия премиер Лиз Тръс, и ще ореже мащабната ѝ схема за енергийна подкрепа за домакинствата.
Проучване, публикувано миналия месец, показа, че потребителското доверие на Острова остава близо до рекордно ниско ниво, тъй като домакинствата реагираха на комбинацията от висока инфлация и хаотична политика на Великобритания.
Next показва по-голяма устойчивост от повечето търговци в сектора, но акциите ѝ все пак поевтиняват с 36% от началото на годината.
Конкурентите на компанията Primark, Boohoo и ASOS предупредиха за перспективите пред печалбите си през последните месеци, тъй като са изправени пред по-високи разходи за енергия и персонал и слаб паунд.
Гигантът в електронната търговия Amazon също очаква забавяне на растежа на продажбите в Европа тази Коледа.
„Next се сблъсква с насрещни потребителски ветрове в Обединеното кралство, но в дългосрочен план продължаваме да вярваме, че Next трябва да може да постигне по-висок темп на растеж на продажбите от 2%, които е постигала в исторически план“, коментират анализатори от RBC Europe.