Вторият по големина моден търговец на дребно в света H&M обяви в четвъртък по-малка от очакваното печалба преди данъци за периода юни-август на фона на инфлация на разходите, забавящи се разходи на потребителите и еднократни ефекти, свързани с излизането на компанията от Русия, съобщава Ройтерс.
Печалбата преди данъци за периода, което е третото фискално тримесечие на шведската група, е спаднала до 689 млн. крони (60,9 млн. долара) спрямо 6,09 млрд. крони година по-рано, или близо 9 пъти. Петима анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакваха средно печалба от 2,98 млрд. крони.
Еднократен ефект от 2,1 млрд. крони, свързан с отписването на дейността на H&M в Русия, е повлиял на резултата, допринасяйки за половината от спада на печалбата, съобщава компанията в изявление.
H&M обяви през юли, че закрива бизнеса си в Русия в резултат на инвазията на Москва в Украйна.
В Европа, където е по-голямата част от бизнеса на H&M, влошаващата се ситуация със сигурността, рекордните енергийни цени и високата инфлация натежават на доверието на потребителите, а домакинствата намаляват покупките си, готвейки се за по-трудни времена.
H&M обяви програма за намаляване на разходите, очаквайки тя да доведе до годишни спестявания от около 2 млрд. крони, които ще станат видими през втората половина на 2023 г.
Компанията заяви, че есенните колекции са били добре приети, като продажбите са се увеличили със 7% на годишна база в местни валути за периода 1-27 септември.