Приходите от продажби на Hennes & Mauritz (H&M) са спаднали повече от очакваното през лятото, след като шведският моден търговец изостана още повече от конкурента си Zara предвид нарастващата криза с разходите за живот в цяла Европа, пише Bloomberg.
Като се изключат валутните колебания, приходите са спаднали с 4% за трите месеца до края на август, обяви шведската компания. Анализаторите очакваха 1,4% понижение. Това е първото свиване на показателя от шест тримесечия.
Собственикът на Zara – Inditex, в сряда отчете 25% скок на приходите от продажби за първото полугодие и по-висока печалба от очакваното, след като повиши цените на стоките си. H&M заяви, че ще се стреми да засили пазарната си позиция, като не повишава цените толкова, колкото конкурентите.
Компанията, която е един от най-големите търговци на модни стоки на дребно в света, почти се беше възстановила от пандемията, когато Русия нахлу в Украйна. Сега гигантът се бори с ускоряващата се инфлация и с по-песимистичните очаквания за икономиката. През юни H&M заяви, че ще понесе финансов удар от 2 млрд. крони (190 млн. долара) от затварянето на магазините си в Русия и оттеглянето си от страната.
Продажбите постепенно са се подобрявали през тримесечието поради по-големия интерес към есенните колекции, обяви H&M. Общите приходи за периода са достигнали 57,45 млрд. крони.
Акциите се колебаеха между ръста и спада в началото на борсовата търговия в Стокхолм. Стойността на книжата на H&M е спаднала с повече от една трета тази година, а в момента се търгуват близо до свързаните с коронавируса дъна от пролетта на 2020 г. Тогава фирмата затвори 80% от магазините си заради блокадите.