Kohl’s отново сви финансовата си прогноза за годината, посочвайки, че потребителите със средни доходи отчасти са под натиск заради високата инфлация, което засяга продажбите на дрехи, обувки и други стоки, пише CNBC.
Търговецът заяви, че купувачите ходят по-рядко по магазините, харчат по-малко пари на трансакция и избират по-евтините брандове на Kohl’s.
Главният изпълнителен директор Мишел Гас заяви, че компанията коригира бизнес плановете си и предприема действия за намаляване на инвентара и съкращаване на разходите, „за да вземе предвид по-слабите перспективи за търсенето“.
Цената на акциите на Kohl’s намалява с над 4% в началото на борсовия ден, дори след като компанията надмина понижените очаквания на анализаторите за печалбата и приходите ѝ за второто фискално тримесечие.
Сега Kohl’s очаква нетните ѝ приходи от продажби за фискалната 2022 г. да спаднат с 5 до 6 насто в сравнение с предходната прогноза за никакво изменение или 1% ръст спрямо година по-рано. Освен това прогнозира коригираната ѝ нетна печалба на акция да е между 2,80 долара и 3,20 долара, спрямо по-рано очакваните 6,45 долара до 6,85 долара.
По-слабата прогноза на Kohl’s следва новината, че в края на юни компанията прекрати преговорите да продаде бизнеса си на собственика на The Vitamin Shoppe – Franchise Group, след като средата в сектора за търговия на дребно се влоши по време на процеса на наддаването. В продължение на месеци Гас и нейният екип бяха изправени пред все по-голям натиск от инвеститори активисти за продажбата на компанията.
По това време Kohl’s посочи трудната среда за финансиране и търговия на дребно, която създава пречки за постигане на „приемливо и напълно изпълнимо споразумение“.
Новините от Kohl’s бяха обявени в същата седмица, в които Walmart и Target потвърдиха годишните си прогнози, въпреки че печалбата им е под натиск.
Нивата на инвентара на Kohl’s нараснаха с 48% през последното тримесечие спрямо година по-рано заради по-слабите продажби. Освен това компанията заяви, че това увеличение произтича от скорошните ѝ инвестиции, свързани с партньорството ѝ със Sephora и със стратегията да опакова и съхранява повече стоки.
Нетната печалба на Kohl’s за последното тримесечие е потънала до 143 млн. долара, или 1,11 долара на акция, спрямо 382 млн. долара, или 2,48 долара на акция, година по-рано.
Приходите са спаднали с 8,1% до 4,09 млрд. долара от 4,45 млрд. долара година по-рано.
Приходите от продажби в магазините на Kohl’s, отворени поне от 12 месеца, са се свили със 7,7 на сто.
Цената на акциите на компанията е спаднала с 31% от началото на годината до приключването на борсовия ден в сряда.