Компанията за продукти за красота Estee Lauder в четвъртък прогнозира годишни продажби и печалба под оценките заради удар от свързаните с Covid-19 блокади на основния си пазар Китай, съобщава Ройтерс.
Ръст на случаите и последвалите ограничения в Китай, който държа на политиката на нулев Covid, остави компаниите с присъствие в страната с изобилие от непродаден инвентар, тъй като потребители избягват да посещават претъпкани търговски райони.
Удължена блокада, наложена миналата седмица в туристическия център Хайнан, поставя допълнителни предизвикателства върху брандовете на Estee Clinique и La Mer.
Компанията се бори със слаби продажби в Китай от известно време. Тя е генерирала 1,01 млрд. долара от Азиатско-Тихоокеанския регион през четвъртото тримесечие, което е спад от 23% на годишна база.
Акциите на базираната в Ню Йорк поевтиняха с 1% в предпазарната търговия, след като собственикът на бранда МАС прогнозира резултати за текущото тримесечие доста под оценките на анализаторите.
Наблюдателите обаче очакват блокадите в Китай да имат краткосрочен ефект и остават оптимистично настроени за търсенето на продукти за красота в региона в дългосрочен план.
В същото време силното търсене от потребителите с по-високи доходи в Северна и Южна Америка е помогнало на компанията да надделее над прогнозите с резултатите си за четвъртото тримесечие, тъй като потребителите в региона са харчили повече за продукти за красота.
Компанията очаква нетните продажби за фискалната 2023 г. да се увеличат с между 3 и 5% спрямо средната оценка на анализаторите за ръст от 7,6%, показват данни на Refinitiv. Estee Lauder освен това отбеляза, че силният долар ще повлияе на резултатите ѝ за годината.
Освен това тя смята, че коригирана печалба на акция да нарасне с между 5 и 7%, което е под оценките за увеличение от 10,5%.