Износът на швейцарски часовници отново е нараснал през юли, достигайки почти рекордни нива и отбелязвайки най-високата си стойност от осем години насам, след като търсенето на скъпи часовници Rolex, Omega и Vacheron Constantin процъфтява, пише Bloomberg.
Износът се е повишил с 8,3% през юли в сравнение със същия месец през 2021 г. до 2,2 млрд. швейцарски франка (2,3 млрд. долара), обяви Федерацията на швейцарската индустрия за часовници.
Това е най-високата стойност за износ на швейцарски часовници от рекордното представяне през октомври 2014 г.
Търсенето на луксозни часовници се повиши, след като много потребители откриха брандове от Rolex и Omega до Audemars Piguet и Patek Philippe, докато си стояха у дома по време на пандемията.
Износът за САЩ се е увеличил с 13,5% спрямо година по-рано и остава най-големия пазар за износ на швейцарски часовници, след като изпревари Китай миналата година.
Търсенето в Китай се възстановява след свалянето на блокадите, свързани с Covid-19, а износът се възстанови през периода, така че пазарът да запази позицията си на втория по големина за износ на швейцарски часовници.
Данните за износа са „много по-добри от очакваното“, коментира Жан-Филип Бертчи, анализатор във Vontobel, който очаква лек спад.
Въпреки че цените на луксозните часовници на пазара на стоки втора употреба спадат, отчасти заради краха на криптовалутите и срива на фондовите пазари, износът за юли е „доста успокояваща статистика от Федерацията“, казва Бертчи.
Тенденцията високият клас предмети да движи индустрията напред се запазва при часовниците от над 500 франка, които обхващат над една трета от обемите и 95% от стойността.
Износът на часовници в ценовия диапазон от 200 до 500 франка е спаднал с 29,2% като стойност, продължавайки понижението, започнало в началото на 2020 г.
Вероятно, отчасти заради успеха на съвместната работа на Omega MoonSwatch на SwatchGroup, износът на часовници под 200 франка е нараснал с 5,3% като стойност, като това е шестият положителен месец за годината.
С изключение на Хонконг, Южна Корея и Япония, износът на швейцарски часовници през юли към повечето големи пазари в Азия и Европа се е увеличил с двуцифрени проценти.
„Следпандемичната вълна на търсене на висок клас продукти продължава“, коментира анализаторът на Bernstein Лука Солка в имейл.
Солка предупреждава, че всяко забавяне в търсенето ще се усети първо през търговците на дребно, след като швейцарските часовници се продават предимно през канали за продажби на едро и има забавяне между поръчките и доставките.
„Ако и когато има забавяне, износът на часовници няма да го усети първи“, коментира Солка.