Authentic Brand Group (ABG), конгломератът за търговия на дребно, който притежава бизнеси като Reebok, Forever 21 и Juicy Couture, сключи сделка за придобиването на британската модна верига Ted Baker за 211 млн. паунда (254 млн. долара), пише CNBC.
Стойността на сделката, която предполага плащането по 110 пенса в брой за всяка от акциите на Ted Baker, представлява премия от близо 18% от цената, на която книжата приключиха търговията в понеделник. Компанията е листната на Лондонската фондова борса.
Ted Baker заяви, че бордът ѝ единодушно ще препоръча на акционерите да гласуват в подкрепа на споразумението.
След завършването му, ABG твърди, че планира да отдели бизнеса Ted Baker в холдингова компания, която ще продължи да се контролира от ABG, плюс една или повече оперативни компании, които ще управляват магазините на бранда, онлайн операциите и бизнеса с търговия на едро.
ABG също така заяви, че ще разгледа опциите за прехвърляне на част или цялата собственост и контрола на целите или част от тези отделни оперативни компании към други партньори.
Новините от днес слагат край на продължили с месеци спекулации за бъдещето на британката модна верига, която беше принудена да обяви бизнеса си за продажба по-рано тази година, предвид свързаните с пандемията трудности.
Ted Baker отхвърли няколко оферти от компанията за дялово инвестиране Sycamore Partners преди да започне собствения си процес по продажба. ABG също в някакъв момент е водила преговори за придобиването на Ted Baker, но се е оттеглила.
Основателят и главен изпълнителен директор на ABG Джейми Солтър заяви, че брандът Ted Baker е „високо ценен“ от потребителите по света.
„Развълнувани сме да надградим глобалните основи на бранда чрез бизнес модел, фокусиран върху лицензирането, продажбите на дребно, дигиталните и стратегически маркетингови партньорства“, коментира той.
Ted Baker е и в процес на преобръщане на бизнеса си и се надява да спечели от продължаващото търсене на луксозни стоки, въпреки инфлацията се задържа, а потребителите харчат по-малко за стоки, които не са от първа необходимост.
Силното представяне на търговията с луксозни стоки на дребно доведе до по-голяма активност в сливанията и придобиванията в сектора, а британските компании станаха по-достъпни за чуждестранни купувачи заради слабостта на лирата.