Въпреки че перлите се смятат за накит за кралици, последните модни тенденции в Япония показват, че тези бижута са подходящи и за крале.
„Започнах да нося перлена огърлица, след като видях художник в чужбина да го прави“, споделя пред Nikkei Asia Review 20-годишен мъж, който живее в Токио.
Той не е единствен, според оператора на веригата магазин за луксозни стоки Isetan Mitsukoshi Holdings. „Търсенето на перли нараства особено сред мъжете на възраст между 20 и 40 години“, посочва говорител на компанията.
Фирмата създаде нова страница в своята платформа за онлайн пазаруване ACCErium, показваща универсални по отношение на пола бижута, за да привлече повече мъже.
Водещи бижутери също засилват маркетинга за феновете на мъжките перли, които са станали известни в японската поп култура като „перлени момчета“. Компанията Mikimoto, която продава световноизвестните перли „Акоя,“ си сътрудничи с модната марка Comme des Garcons, с която пусна на пазара през 2021 г. унисекс колекция бижута, наречена Pasisonnoir.
Един от най-продаваните артикули в колекцията е маншет за уши на цена от 27 500 йени (240 долара) - сравнително достъпна цена за продуктите на Mikimoto.
„Около 30% от клиентите, които са закупили или обмислят закупуване на артикули от колекцията Passionnoir, са мъже“, посочва представител на Mikimoto.
Перлите се търгуват за около 850 000 йени за килограм през 2019 г., според данни от проучване на Министерството на земеделието, горите и рибарството в Япония. Цифрата е с около 5% по-висока в сравнение с предходната година.
В същото време производството на перли е спаднало с 10% през 2020 г. до приблизително 16 тона, което представлява втори пореден годишен спад.