Дори производителят на емблематичната чанта Birkin усеща тежестта на блокадите срещу пандемията от коронавирус по целия свят, съобщава Bloomberg.
Продажбите на Hermes International се свиват с 42% за трите месеца до юни, се казва в съобщение на компанията в четвъртък. Анализаторите очакваха 40% спад.
Hermes се стреми да бъде най-издръжливият играч в бранша във времена на криза, благодарение на кожените си изделия, търсенето на които отдавна изпреварва предлагането. Но продажбите на звеното ѝ, което стои зад Birkin, се свиват с 40% през последното тримесечие. Конкурентите Prada и LVMH също бяха засегнати от притиснатото търсене, тъй като пандемията принуди магазините да затворят врати за известно време, а купувачите остана по домовете си.
Акциите на Hermes поевтиняват с 2,5% в последния час на търговията в Париж, въпреки че компанията сигнализира за признаци на "постепенно възстановяване". Почти всички магазини на дружеството отвориха отново врати, споделя председателят Аксел Дюма.
Според него пандемията може би дори е успяла да помогне на Hermes да намери повече клиенти онлайн – цел, към която вече се стремят повечето от луксозните марки.
Дюма споделя, че през определени моменти от второто тримесечие голяма част от приходите на компанията са идвали именно от онлайн търговията. По неговите думи повечето продажби са били свързани с клиенти, които купуват за първи път изделия на Hermes или не са от най-редовните.
Приходите на дружеството от Азия се свиват с 18% през последното тримесечие в сравнение със спада от 61% в Европа, тъй като страни като Китай и Южна Корея премахнаха извънредните мерки по-рано. Азия стои зад половината от приходите на Hermes през миналата година.