Пазарът на футболни стоки отбелязва стабилен растеж през последните години, като по данни на Statista се очаква да генерира приход от 6,65 млрд. долара през 2024 г., съобщава сайтът Sportscasting.com. Това представлява ръст от 3,1% спрямо реализираните през 2023 г. 6,45 млрд. долара. Очаква се нарастването да продължи в близо бъдеще, но с по-бавен темп.
Данните показват, че през 2017 г. индустрията е донесла 5,39 млрд. долара и макар че през следващите години нараства, пандемията от Covid-19 оказва отрицателно въздействие върху пазара през 2020 и 2021 г. От 2022 г. насам обаче търговията със спортни стоки се възстановява и се връща към траекторията си на растеж. От 2017 г. до 2024 г. приходите се увеличават с 23,4%.
Според прогнозите пазарът ще расте с годишен темп от 2,2% в периода 2024-2029 г. и приходите се очаква да достигнат 7,41 млрд. долара до 2027 г.
Най-големите пазари за футболни стоки
Според данните на Sportscasting футболът се радва на голяма популярност в Европа и Южна Америка, но не това са най-големите пазари на футболни стоки. На първо място са САЩ, където се очаква да достигнат 1,38 млрд. долара за 2024 г. На второ място е Китай с голям пазар на стоки, свързани с европейските футболни екипи, като там се генерира приход от 1,04 млрд. долара.
На трето място е Обедненото кралство, където се провежда Английската висша лига. Очаква се в края на годината пазарът на футболни стоки там да донесе приходи в размер на 484,6 млн. долара. Следва Испания с 396,9 млн. долара и Япония – 326,5 млн. долара приход.