IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С колко ще растат приходите на NBA от посещаемост и спонсорство през новия сезон

Прекратени са десетилетни отношения на NBA с кабелната мрежа TNT, но феновете ще имат достъп чрез стрийминг, посочи Веселин Коларов

15:15 | 01.11.24 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Около 13 млрд. долара са приходите за сезон 2023/24 за цялата Лига от NBA при рекордна посещаемост и рекордно спонсорство. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria редакторът на Gol.bg Веселин Коларов в рубриката си "Спорт и бизнес" .

"Числото може да отбележи нов двуцифрен процентен скок през настоящата кампания. И в тези отчети дори не влизат новите медийни сделки, които бяха подписани през лятото. Те влизат в сила от следващия сезон и са с около 4 млрд. долара годишно увеличение спрямо стария договор. Логично, всички ръстове се отразяват на 30-те франчайза“, обясни спортният журналист.

Той разказа повече и за новите медийни договори на NBA. "Те бяха определени за най-големия финансов двигател на Лигата. Стойността им е 76 млрд. долара за 11 години, или средно по 6,9 млрд. долара на година, колосални суми“, посочи Коларов. И обясни, че бяха прекратени десетилетни отношения с кабелната мрежа TNT, което означава и край на Inside the NBA.

„За хората, които не са запознати – това е високо ценено студийно шоу на телевизията с Чарлз Баркли, Шакил О’Нийл, Кени Смит и Ърни Джонсън", поясни журналистът. И каза, че от TNT смятат, че договорните отношения са изтълкувани погрешно и се заканиха да търсят правата си в съда. Според него обаче казусът ще отнеме доста време, докато се реши.

Той посочи, че от NBA обявиха, че целят максимална обхватност и достъп до феновете чрез стрийминга, който е предпочитана платформа сред младите. От новия сезон мачовете ще се гледат по ESPN, NBC и Amazon Prime Video.

Коларов смята, че в момента никой отбор не струва по-малко от 3 млрд. долара, а три струват над 7 млрд. долара, по изчисленията на Forbes.

„Най-скъп е "Голдън Стейт Уориърс" (8,8 млрд. долара), следван от „Ню Йорк Никс“ (7,5 млрд. долара) и „Лос Анджелис Лейкърс“ (7,1 млрд. долара). "Войните" са №1 по този показател за трета поредна година, а цената им е два пъти повече от средното за Лигата“, коментира журналистът. Според него основна заслуга за това е залата им "Чейс Сентър" в Сан Франциско, чието изграждане струва 1,4 млрд. долара.

„Още няколко франчайза са тръгнали по този път, който неизменно ще увеличи приходите им“, отбеляза той и даде за пример "Скотиабанк Арена" на „Торонто Раптърс“, която е в разгара на модернизация за 350 млн. долара, а Оклахома Сити с над 800 млн. долара финансира нов дом на „Тъндър“.

Веселин Коларов припомни, че преди около две седмици кметът на Вашингтон Мюриел Баузър разкри за финансово споразумение за преустройството на Capital One Arena.

Какви студийни програми са подготвили новите притежатели на правата на NBA? Какво се случи в снощните мачове на NBA? Как се представя Александър Везенков след завръщането си от NBA?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:07 | 01.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още