Adidas повиши целта за годишната си печалба за трето поредно тримесечие, на фона на устойчивия бум на ретро маратонки като Samba и повече продажби от намаляващите запаси от обувките Yeezy, пише Bloomberg.
Германският производител на спортни стоки сега очаква да генерира оперативна печалба от около 1,2 млрд. евро, спрямо по-ранна прогноза за около 1 млрд. евро. Като се изключат валутните колебания, приходите от продажби ще се увеличат с около 10 на сто през 2024 г., в сравнение с предходната цел за висок едноцифрен ръст, обяви компанията.
Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден печели инвеститори с акцент върху спорта и разработванено на нови обувки и дрехи. Той се надява да скъси дистанцията между Adidas и пазарния лидер Nike, който напоследък изпитва затруднения.
Резултатите и прогнозата отразяват „по-доброто потребителско доверие и разходите за марката, докато иновациите и силата на лайфстайл обувките се отплащат“, коментира Пунам Гоял, анализатор в Bloomberg Intelligence.
Adidas обеща да се върне към растежа тази година, след неблагоприятната 2023 г., когато компанията пострада от прекратяването на партньорството си с рапъра и дизайнер Ye. По-рано фирмата каза, че инерцията вероятно ще се ускори през второто полугодие.
Adidas печели от продажбите на намаляващите запаси от обувки Yeezy. Днес компанията заяви, че очаква още 50 млн. евро от продажбите на маратонките с тази марка през четвъртото тримесечие, но без допълнителен принос към печалбата.
Междувременно компанията все още се радва на силно търсене на класически модели маратонки в различни цветове, включително моделите Samba, Spezial и Campus. Приходите за третото тримесечие са нараснали със 7% до 6,4 млрд. евро, което до голяма степен е в съответствие с прогнозираното от анализаторите.
Занапред Гулден ще трябва да впечатли потребителите и инвеститорите с пускането на повече продукти, които са разработени след пристигането му през януари 2023 г. Главният изпълнителен директор също така подновява фокуса си върху партньорите с магазини за търговия на дребно, които през последните години наложиха по-нови марки като On Holding и Hoka на Deckers Outdoor, докато Adidas и Nike изградиха свои собствени канали за електронна търговия.
Цената на акциите на Adidas нарасна с 30% от началото на годината, докато тази на книжата на Nike спадна с 24% през същия период. Наскоро Nike оттегли целите си за приходи от продажби за цялата година, преди новият главен изпълнителен директор Елиът Хил да встъпи в длъжност.