IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nike връща ветеран от компанията на поста главен изпълнителен директор

Елиът Хил бе в Nike в продължение на 32 години и държеше старши управленски позиции в Европа и Северна Америка, преди да се пенсионира

08:56 | 20.09.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Nike обяви в четвъртък, че бившият старши мениджър Елиът Хил ще се върне в компанията, за да наследи Джон Донахю като президент и главен изпълнителен директор. Гигантът в спортните облекла променя ръководството си на фона на усилия да съживи продажбите и да се пребори с нарастващата конкуренция, съобщава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с 8% в следпазарната търговия.

Хил бе в Nike в продължение на 32 години и държеше старши управленски позиции в Европа и Северна Америка, където помогна бизнесът да бъде разширен до над 39 млрд. долара, заяви компанията.

По-рано той бе президент в Nike, отговорен за потребителските пазари и управлявайки всички търговски и пазарни операции за брандовете Nike и Jordan, преди да се пенсионира през 2020 г.

Nike заяви в регулаторни документи, че заплащането на Хил като президент и главен изпълнителен директор ще включва годишна основна заплата от 1,5 млн. долара. Той ще поеме поста от 14 октомври.

Анализаторите приветстваха хода. Смяната на главния изпълнителен директор „дава положителен сигнал, тъй като това е някой, който познава бранда и компанията много добре“, коментира Джесика Рамирез от Jane Hali & Associates.

Донахю имаше за задача да засили онлайн присъствието на Nike, както и продажбите чрез каналите директно към потребителите.

Първоначално този тласък помогна на компанията да надгради търсенето на спортни и ежедневни облекла след пандемията, с което годишните продажби на Nike за пръв път задминаха 50 млрд. долара през фискалната 2023 г.

Оттогава насам обаче продажбите са под натиск и растежът се забавя, показват оценки, събрани от LSEG. Очаква се годишните продажби на Nike да спаднат до 48,84 млрд. долара за фискалната 2025 г., тъй като притиснатите от инфлацията потребители намаляват излишните си разходи, а пазарът в Китай се възстановява по-бавно от очакваното.

Липсата на иновативни и привлекателни продукти напоследък също засяга търсенето на Nike. Конкурентни марки като подкрепяната от Роджър Федерер On и Hoka на Deckers привличат потребителите и магазините с маратонки, смятани за по-модерни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:56 | 20.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още