LVMH е в късен етап на преговори, за да стане основен спонсор на Формула 1 – сделка, с която френският луксозен конгломерат ще може да рекламира брандовете си около пистата, съобщава Bloomberg.
Базираната в Париж компания е близо до споразумение, при което производителят на часовници Tag Heuers, както и други марки, които може да включват шампанското Moet & Chandon и вероятно хотелски вериги, ще се превърнат в спонсори на F1, а емблемите и продуктите им ще бъдат на видни места за зрителите по пистите, посочват запознати източници.
Потенциалното споразумение може да е на стойност 150 млн. долара годишно и ще бъде удар за Rolex – най-големия швейцарски бранд часовници, който е спонсор при отчитането на времето за F1 от 2013 г. насам.
Разговорите продължават и все още не е достигнато финално споразумение, казват източниците, говорили под условие на анонимност заради конфиденциалността на преговорите.
Представители на Формула 1 и Rolex са отказали коментар, а на LVMH не са отговорили веднага при запитването за такъв.
Популярността на Формула 1 нарасна силно през последните години в резултат на разширяване на местата на състезанията и отчасти заради сериала на Neftlix – Formula 1: Drive to Survive.
Потенциалната сделка с F1 ще осигури широка глобална платформа за няколко марки на LVMH, разширявайки бизнес и маркетинг амбициите на основателя на компанията и контролиращ акционер Бернар Арно, който изгради най-голямата луксозна компания в света чрез серия от придобивания.
Louis Vuitton на LVMH и марката за бижута Tiffany & Co. редовно участват в глобални спортни събития, особено с куфарите на Световното първенство по футбол или трофеите за NFL. По-конкретно Louis Vuitton създаде известни рекламни кампании с футболистите Кристиано Роналдо и Лионел Меси, както и тенисистите Рафаел Надал и Роджър Федерер, заснети от фотографката Ани Лейбовиц.
LVMH беше основен спонсор на Олимпийските и Параолимпийските игри, проведени в Париж през лятото, предоставяйки финансова подкрепа на стойност 150 млн. евро. Марките ѝ бяха на видно място по време на състезанието. Суперзвездата Селин Дион носеше искряща бяла копринена рокля на Christian Dior, когато пя от Айфеловата кула в края на церемонията по откриването на Олимпийските игри.
Многобройните луксозни марки на френския конгломерат му дават предимство при преговорите за потенциално мултибрандово споразумение с F1 над Rolex, който произвежда само часовници, казват източниците.
Ако бъде договорена, сделката с LVMH може да бъде обявена преди края на годината и сезона на F1. Главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гийони потвърди по време на конферентен разговор с анализатори и инвеститори през юли, че компанията преговаря с Формула 1, но каза по това време, че „нищо не е решено“.