Германският производител на спортни стоки Puma в сряда снижи насоките си за годишната основна печалба, което за кратко изпрати цената на акциите му до най-ниските нива от 2018 г. Компанията се позова на по-високи транспортни разходи, валутни препятствия и продължаващо приглушено потребителско настроение в Китай, съобщава Ройтерс.
Puma, която стартира нови маркетингови инициативи, за да се конкурира по-добре с по-големи съперници като Adidas и Nike, както и новоизгряващи брандове, се бори с негативните валутни ефекти на фона на по-слабото потребителско търсене.
Компанията сега очаква оперативната печалба да бъде в диапазона 620-670 млн. евро спрямо по-ранна оценка за между 620 и 700 млн. евро.
„Пазарът на товарни превози стана по-предизвикателен от очакваното в началото на годината, което доведе до по-високи разходи за втората половина“, каза главният изпълнителен директор Арне Фройнд в разговор с медиите.
Той заяви, че ограниченията в капацитета, дължащи се на кризата в Червено море, са добавили допълнителни такси през сезона на силно търсене и нови договори за товарен превоз.
Акциите на Puma потънаха с 12% до 36,37 евро за брой в сутрешната търговия, след като за кратко достигнаха най-ниското си ниво от шест години по-рано сутринта. Следобед те се търгуват с понижение от 10,64%.
За второто тримесечие Puma отчете ръст на валутно коригираните продажби от 2,1% до 2,12 милиарда евро.
Въпреки това в региона на Европа/Близкия изток и Африка валутно коригираните продажби спадат с 4,3%, тъй като връщането към растеж в Европа е засенчено от спад в Източна Европа, Близкия изток и Африка след силно тримесечие през предходната година.
„Тези резултати осигуряват контекст за резултатите на Adidas и демонстрират колко силен е сегашният импулс на Adidas“, пишат в бележка анализатори от J.P. Morgan. Те отбелязват, че коментарите на Puma относно слабото представяне в Европа и несигурността в Китай се сравняват с растежа в повечето региони и по-добро представяне при обувките на германския конкурент.
Продажбите в Китай са нараснали със 7,6% на годишна база, основно от онлайн продажби, въпреки като цяло по-слабите потребителски разходи, заяви Puma.