Adidas отчете възстановяване на продажбите към своите търговски партньори и връщане към растежа в Северна Америка, докато марката се стреми да увеличи печалбата си след години на критики, пише Bloomberg.
За последното тримесечие германската компания за спортно облекло отчете 17% ръст на приходите от бизнеса си на едро, като се изключат валутните колебания. Това е знак, че партньорите в търговията на дребно, като Foot Locker и JD Sports Fashion, отново се насочват към продуктите на Adidas.
Сега е втората година, в която главният изпълнителен директор Бьорн Гулден е начело на гиганта. Гулден привлича инвеститорите с акцент върху спорта и разработването на нови обувки и облекло. Въпреки че компанията печели от търсенето на класическите модели Samba и Gazelle, сега изпълнителният директор се стреми да впечатли с пускането на продукти, разработени след като той пое ръководството през януари 2023 г.
Стратегията на Гулден включва по-голям фокус върху партньорите за търговия на дребно, които напоследък налагат по-нови марки като On Holding и Hoka на Deckers Outdoor, докато Adidas и Nike изградиха собствени канали за електронна търговия.
Този подход изглежда дава плодове, като потенциално позволи на Adidas да намали преднината на Nike, която пък се бори да замени най-продаваните си продукти с нови.
Цената на акциите на Adidas остана почти без промяна след обявяването на отчета. Тя нарасна с близо 30% тази година. За сравнение лидерът в индустрията Nike отстъпи с над 30% на борсата през 2024 г.
За второто тримесечие Adidas отчете двуцифрен ръст на приходите от продажби в Европа и Латинска Америка и 9% повишение в региона, обхващащ Китай, Тайван, Макао и Хонконг. В Северна Америка приходите от продажби са се свили с 8%, като понижението е „свързано единствено със значително по-малкия бизнес на Yeezy“, твърди компанията. Като се изключи Yeezy, Adidas записа ръст както в своите канали за търговия на едро в Северна Америка, така и в продажбите директно към потребителите.
Adidas също така отбеляза скромен ръст с предложенията си за облекло, воден от търсенето на футболни фланелки, свързани с първенствата това лято както в Европа, така и в Северна и Южна Америка. И Испания, и Аржентина, които спечелиха турнирите, носят тениски на Adidas.
Бизнесът с маратонки Yeezy допринесе с около 50 млн. евро оперативна печалба през второто тримесечие, или около 14% от общата печалба. Когато беше на върха си, брандът Yeezy носеше близо половината от печалбата на гиганта. Adidas прекрати партньорството си с марката през октомври 2022 г., след като рапърът Ye направи поредица от антисемитски коментари.
По-рано този месец компанията публикува данни, показващи по-добри от очакваното приходи от продажби за второто тримесечие и повиши прогнозата за печалбата си за годината. Сега Adidas очаква да генерира оперативна печалба от около 1 млрд. евро. Това е увеличение спрямо по-ранната цел за 700 млн. евро, но е под средната прогноза на анализаторите от 1,1 млрд. евро.