Празни Airbnb и непродадени билети
Хотелите също усещат ефекта от лятното забавяне в Париж, като се очаква степента на заетост да падне до 60% в началото на юли, което е понижение с около 10 пункта спрямо 2023 г., изчисляват от туристическия борд на Париж.
Подобно на авиокомпаниите, много хотели повишиха цените, за да се възползват от ръста на туризма, само за да ги намалят след пролетния сезон на бавни резервации.
И все пак средните цени са скочили с близо 70 на сто този юли, от 202 евро миналата година до 342 евро по време на периода на Олимпийските игри, разкри туристическият борд на Париж. Прогнозите на уебсайта за сравнение на цени в туризма Trivago показват, че цените са скочили дори повече – с 85% на годишна база в Париж и 131% в Лил, където се провеждат част от мачовете по баскетбол и хандбал.
Домакините на Airbnb също намаляват цените – някои с повече от 50%. Цената на таванско помещение с две спални близо до Нотр Дам е спаднала от 1407 долара до 683 долара през първата седмица на Олимпийските игри, което е по-ниско от средната цена на нощувката през есента.
Airbnb твърди, че обявите в Париж са достигнали най-високото си ниво за всички времена това лято, тъй като предприемчивите парижани са се възползвали от шанса едновременно да избягат от тълпите и да спечелят пари от склонността на пътуващите заради спорта да харчат.
Airbnb коментира пред CNBC, че десетки хиляди хора в градовете домакини са отворили домовете си за първи път. Но компанията отказва да разкрие броя на обявите, които са останали без резервации по време на Олимпийските игри. Вместо това коментира: „Олимпийските игри в Париж през 2024 г. ще бъдат най-голямото домакинско събитие в историята на Airbnb, като повече гости ще отседнат в местни домове, листнати в нашата платформа, отколкото на което и да било друго събитие някога“.
Airbnb също така твърди, че „вътрешният интерес“ за престой по време на Игрите никога не е бил по-висок, отколкото през седмиците, водещи до Игрите в Париж.
„Олимпийските игри са твърде мащабни“
Пътуващите в последния момент все още могат да си купят билети за Олимпийските игри в Париж. От 10 млн. билета за продажба, 8,95 млн. са продадени или разпределени към четвъртък, съобщиха от пресофиса на събитието.
Още повече се предлагат на непрекъснато растящия пазар за препродажба, където изобилието от скъпи билети привлича малко купувачи, сочи анализ на Financial Times.
В ера, в която „спортният туризъм“ и фокусираният върху събития и преживявания туризъм е водещ, може да изглежда изненадващо, че върхът на спортните състезания, събиращ най-добрите атлети в света, състезаващи с в едно от най-популярните места на Земята, не е довел до по-голям скок на туризма в града домакин.
Но не и за Грант.
„Олимпийските игри са твърде мащабни... не са специфично събитие“, казва той. „Ще бъде даден златен медал по тенис, но това не е Уимбълдън“.
Освен това има твърде много събития, посочва той.