ESPN на Walt Disney, притежаваната от Comcast NBCUniversal и Amazon.com постигнаха 11-годишна сделка за правата на излъчване на мачовете от Националната баскетболна асоциация на стойност 77 млрд. долара, съобщи NBA в сряда.
Асоциацията е отхвърлила оферта в последния момент от подразделението TNT Sports на Warner Bros Discovery, която според нея не отговаря на предложението на Amazon, прекратявайки 40-годишни отношения с медията след следващия сезон, съобщава Ройтерс.
„Смятаме, че са изтълкували изключително погрешно договорните ни права по отношение на сезон 2025-26 и след това и ние ще предприемем съответните действия“, каза TNT Sports в изявление късно в сряда.
Според анализатори спечелването на права за телевизионно излъчване изисква огромен финансов ангажимент, като се имат предвид разходите, както и таксите, свързани с продукцията.
Около 75 мача от редовния сезон ще бъдат излъчвани по телевизията всеки сезон спрямо минимума от 15 мача според сегашното споразумение, каза NBA.
„Нашите нови глобални медийни споразумения с Disney, NBCUniversal и Amazon ще увеличат максимално обхвата и достъпността на NBA игрите за феновете в Съединените щати и по света“, каза комисарят на NBA Адам Силвър.
„Тези партньори ще разпространяват нашето съдържание в широка серия от платформи и ще помогнат за трансформирането на изживяването на феновете през следващото десетилетие“, добави той.
Сделката представлява удар за спортното подразделение на Warner, засилвайки опасенията на инвеститорите относно ролята му в новото партньорство за спортно стрийминг с Disney и Fox.
„Може да последва съдебен процес, но би било рисковано“, казва Рос Бенеш, телевизионен и стрийминг анализатор на Emarketer. „Дори ако WBD спечели хипотетичен иск, за да си върне NBA, ще остане да работи с ядосана асоциация, която току-що е осъдила. Подобно действие може да изплаши и други лиги от сключване на сделки с тях“.
Изпълнителният директор на Warner Дейвид Заслав каза през май, че компанията „се надява“, че ще постигне споразумение с NBA да запази лигата на Max и TNT.
NBA е допринесла значителна сума за печалбата на Warner през последните четири десетилетия чрез рекламни средства в традиционното телевизионно портфолио и услугите за стрийминг на компанията.
Женската национална баскетболна асоциация обяви отделно, че е подновила партньорствата си с Disney и Amazon и е подписала нова сделка с NBCUniversal. Споразуменията ще позволят на компаниите да излъчват повече от 125 игри от редовния сезон и плейофите на WNBA.
Широка аудитория
Дългогодишният партньор в лигата Disney ще излъчи общо 80 мача от редовния сезон на NBA, включително 20 състезания в мрежата на ABC.
ABC ще остане ексклузивен дом на финалите на NBA, които излъчва от 2003 г.
NBCUniversal ще подбере 100 мача от редовния сезон на NBA, като повече от половината ще се излъчват по NBC. Дъщерната услуга Peacock ще излъчва със стрийминг мач всяка понеделник вечер от сезона.
Мрежата също така ще излъчва по телевизията една от двете серии от финалите на конференцията в шест от 11-те години на договора, който ще изпълнява на ротационен принцип с Amazon, започвайки от сезон 2025-26.
Amazon също така ще излъчва 66 мача от редовния сезон на NBA по Prime Video всеки сезон, включително поне един мач на Черния петък.
NBA увеличава нарастващия списък на Prime Video със спортни предложения на живо, които включват NFL и NASCAR през 2025 г.
„Нашата стрийминг база става по-голяма от много кабелни мрежи в САЩ“, каза Майк Хопкинс, ръководител на Prime Video и Amazon MGM Studios. „Привличаме широка аудитория, а също така, когато погледнете рейтингите ни за „Футбол в четвъртък вечер“, тя е по-млада“.