Швейцарски бранд часовници, собственост на френския луксозен конгломерат LVMH, води разговори да поеме ролята на официален спонсор за измерване на времето на автомобилните състезания във Формула 1 – една от най-известните и скъпи маркетингови сделки в спорта, съобщава Bloomberg.
Най-големият швейцарски бранд часовници Rolex е официален спонсор за измерване на времето във Формула 1 от 2013 г. насам, като характерните му зеленикаво-златисти реклами са обичайна гледка по пистите на Ф1. Популярността на Формула 1 се изстреля нагоре през същия период, отчасти в резултат на сериала по Netflix Formula 1: Drive to Survive.
Сега Tag Heuer – малък швейцарски бранд часовници, собственост на LVMH, води преговори да поеме спонсорството на Формула 1, потвърди главният финансов директор на компанията Жан-Жак Гийони на конферентен разговор във вторник вечерта по повод финансовия отчет за тримесечието.
„Има известни обсъждания, но не е нещо, по което мога да дам подробности“, каза Гийони. „Нищо не е решено“, добави той.
Говорител на Rolex в Женева е отказал коментар, както и на Формула 1.
Разговорите подчертават амбициите на LVMH за подразделението ѝ за часовници, което включва марките Tag Heuer, Hublot и Zenith. Общите продажби на подразделението за часовници, управлявано от Фредерик Арно – едно от петте деца на основателя Бернар Арно, изостава зад Rolex, както и зад брандове на Richemont и Swatch Group по общ пазарен дял.
Марката Tag Heuer има дълга история с Формула 1 и моторните спортове, датираща от времето, когато е била частна собственост под името Heuer. През 80-те години на миналия век Tag Heuer представи кварцов часовник с ярък пластмасов корпус, който се продава в милиони бройки. Тази година марката представи лимитирана преиздадена версия на часовника Formula One в сътрудничество с марката за спортно облекло Kith.
Coronet, онлайн блог, посветен на новините на Rolex, съобщи за първи път за разговорите по-рано този месец. Coronet писа, че в момента Rolex плаща „десетки милиони долари“ годишно по договора за спонсорство и че потенциален нов годишен договор с LVMH може да струва 150 млн. долара.
Дискусиите се случват на фона на спад в търсенето и продажбите на швейцарски часовници в целия отрасъл и промени в ръководството на марките часовници на LVMH. Компанията каза, че Антоан Пин ще поеме поста главен изпълнителен директор на Tag Heuer, след като Жулиен Торнаре напусна позицията за най-високия пост в Hublot след по-малко от година на поста.