Френският търговец на спортни стоки Decathlon търси да придобие специализирани марки, за да разшири бизнеса си. Компанията се възползва от трусовете в индустрията след пандемията, които направиха много компании от сектора привлекателни цели за поглъщане, пише Ройтерс, като цитира главния изпълнителен директор на френската верига Барбара Мартин Копола.
Частната компания, известна със своята достъпна спортна екипировка, купи германския търговец на дребно на оборудване за катерене Bergfreunde през януари за "стотици милиони" евро. Новото подразделение се оглежда за по-големи цели за придобивания във и извън Европа, по думите на Барбара Мартин Копола.
„Има много възможности по отношение на компании, които правят наистина интересни неща, но поради пазара и търсенето може да са в трудна ситуация“, казва тя пред Ройтерс.
Ръстът в търсенето на облекло и оборудване за тренировки у дома по време на пандемията увеличи продажбите. Много компании обаче пострадаха от презапасяване със стока, след като хората възстановиха посещенията на спортните зали.
Decathlon надгражда своя опит в спортове като бягане, шосейно колоездене и алпинизъм и също така увеличава своите маркетингови разходи, включително сключи и първия си договор за спонсорство на Олимпийските игри в Париж, които ще се проведат от края на юли до края на август т.г.
Новото звено Decathlon Pulse ще се насочи към придобивания в области от по-висок клас, които все още не са обхванати от основния бизнес.
Decathlon Pulse има 300 млн. евро, които да похарчи за инвестиции в рисков капитал през следващите четири години. Сумата следва 400-те млн. евро, инвестирани в 21 фирми от 2018 г. насам, включително покупката на Bergfreunde и френския специалист по колоездене Alltricks, както и други по-малки инвестиции.
Барбара Мартин Копола, която заема поста главен изпълнителен директор на компанията от малко повече от две години, цитира фитнеса като област на интерес, както и нови бизнес модели, като продажба на оборудване втора употреба и лизинг на оборудване.
Decathlon, който генерира продажби за 15,6 млрд. евро през 2023 г. в повече от 70 държави и печалба от 931 млн. евро, преразгледа стратегията си, като намали броя на марките, които продава, от 80 на 12.
Компанията има 1750 магазина, като Франция е най-големият пазар, а присъствието ѝ в Китай е изключително важно.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Розенбърг от Blackrock: Пазарите реагираха на данните за безработицата
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Скандал на "Мис Вселена": отнеха титлата заради расизъм
Изумителен руски вратар спаси 4 дузпи и донесе титла на ПСЖ
Жертви и ранени в Ростов след украински удар по танкер
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?