IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Спортното лято се очаква да съживи продажбите на бира

Ръстът на приходите на пивоварите през последните години до голяма степен се дължи на увеличението на цените, докато обемите се свиват

20:30 | 10.05.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Глобалните пивовари се готвят за по-голям обем продажби тази година след няколко тримесечия на спад заради забавянето на инфлацията и изобилието от спортни събития.

Пивовар номер 2 в света Heineken вече отчете първия си тримесечен ръст на обема на продажбите след повече от година на спадове, пише Ройтерс. Конкурентът му Carlsberg също отчете по-високи обеми след няколко тримесечия на спад.

Anheuser-Busch InBev регистрира по-малък от очакваното спад. Продажбите на компанията бяха силно засегнати от бойкота на ключовата американска марка Bud Light, но повече от година след началото на потребителската кампания въздействието ѝ сякаш отслабва.

„След като бедствието Bud Light отминава, очакваме подобрения при обема на продажбите“, коментира Джеймс Едуардс Джоунс, анализатор в RBC Capital. Анализаторите прогнозират, че компанията ще реализира 1% ръст на обемите през цялата година.

Лятото на 2024 г. е натоварено откъм спортни събития, вкл. Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри в Париж. Тези събития трябва да подкрепят обемите дори на зрели пазари като тези в Западна Европа, смята главният изпълнителен директор на Carlsberg Джейкъб Ааруп-Андерсен.

„Наистина очакваме положителен ръст на обема занапред“, коментира той пред журналисти при представянето на резултатите на компанията за първото тримесечие. Carlsberg също очаква да се възползва от нарастващите продажби на развиващите се пазари и в частност в Азия.

Ръстът на приходите на пивоварите през последните години до голяма степен се дължи на увеличението на цените. Обемите обаче или растат значително по-бавно, или намаляват.

Компаниите бяха принудени да вдигнат бързо цените, за да покрият нарастващите разходи за суровини и алуминий, което удари по продадените количества бира. Темпът на ръст на разходите им обаче намалява и се очаква смекчаване на цените.

„Увеличенията на цените доминираха като източник на растеж през последните две години. Сега сме в ситуация, в която се надяваме да видим обемите да поемат ролята на двигател на приходите“, коментира Бернд Майш, фонд мениджър в Tresides Asset Management, един от инвеститорите в Carlsberg.

Майш и Сифелеле Мдуду, инвестиционен анализатор в Matrix Fund Managers, инвеститор в AB InBev, посочват, че промените в тенденциите ще подкерят маржовете тази година. Дори и пивоварите да продават повече от своите бири с по-ниски цени, спадът на разходите ще помогне за увеличаване на маржовете, казва Мдуду.

Като цяло компаниите, чийто растеж се основава на цената, обикновено се оценяват по-малко от инвеститорите, допълва Майш. „Ние, като инвеститори, сме готови да платим по-високи коефициенти, ако видим, че обемите нарастват“, заключава той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:09 | 10.05.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още