Германският бранд за спортни облекла Puma използва тазгодишните Олимпийски игри и партньорството си с шампионите в спринта от Ямайка, за да се фокусира върху скоростта, докато се бори с Adidas и Nike за пространство във все по-конкурентния пазар на продукти за тичане и ежедневие, съобщава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Puma Арне Фройнд цели да засили продажбите на продукти като обувки за тичане и бутонки. Затова и преработва посланието на Puma „Завинаги по-бързи“ (Forever Faster) в първата ѝ бранд кампания от десетилетие в сряда в Париж – домакин на тазгодишната Олимпиада.
Докато Puma се опитва да спечели повече ежедневни и сериозни бегачи, спонсорството на олимпийския отбор на Ямайка и някои от най-бързите спринтьори като Шерика Джаксън и Илейн Томпсън-Хера помага брандът да се обвърже със скоростта, казва Джеф Лоуъри, анализатор в Redburn в Лондон.
„Никога няма да продадете много маратонки за бягане, но по отношение на наистина емблематични отбори, които ви акредитират като марка за представяне и ви свързват с някои от най-вълнуващите атлети, Puma има суперсилни отношения там“, каза Лоуъри.
Фройнд посети Ямайка в края на март, присъствайки на среща по лека атлетика на водещата гимназия в страната за първи път, за да представи ямайския олимпийски екип на събитието, смятано за тест за млади спортни таланти.
„Трябва да сме много ясни, че Puma е свързана със скоростта“, казва Фройнд, който е начело на компанията малко повече от година, пред Ройтерс в интервю преди старта на кампанията. „Това е нещо, което трябва да засилим допълнително в потребителското мислене“.
Подобно на други търговци на дребно на спортно облекло, които спонсорират олимпийците и наливат маркетингови пари в Олимпийските игри, залогът е, че атлетите, които чупят рекорди с екипировката на Puma, ще тласнат зрителите към цялата гама от продукти, създавайки потенциален „положителен ефект“ за всичко – от обувки за маратони до ежедневни спортни обувки.
Марки като Puma, Adidas и Nike ще могат да отпразнуват спечелените медали на своите олимпийски атлети в социалните медии по време на игрите за първи път, тъй като Международният олимпийски комитет (МОК) планира да облекчи правилата, управляващи онлайн маркетинга в „пилотен проект" със Световната федерация на индустрията за спортни стоки.
„С новите правила на МОК ще можем да използваме този момент по по-добър начин, за да ги поздравим [атлетите] и чрез социалните медии, мисля, че това е печелившо както за Олимпиадата, така и за нас“, каза Фройнд.