За Париж 2024 сделката е деликатен компромис. Организаторите обещаха по-разумен подход към събитието, насочено към масовата публика, без прекомерни разходи, каквито имаше при предходните игри. Въпреки че парите на LVMH помагат на Париж 2024 да постигне целта си да бъде почти изцяло частно финансиран (в момента това се случва на 97%, казват организаторите), марките на компанията имат имидж на нещо от висок клас, което потенциално е в противоречие с идеята за не толкова разточителни Олимпийски игри.
Нещата се усложняват от образа на Бернар Арно във Франция: един от най-богатите хора в света е гръмоотвод за недоволството от нарастващото неравенство. Все пак LVMH посочва, че портфолиото ѝ включва много по-достъпни марки, като козметичния гигант Sephora и няколко бранда шампанско от среден клас. А светлината от олимпийските прожектори представлява неустоима възможност гигантът да затвърди статута си на знаменосец на френския вкус, корпоративна мощ и умения.
„Нашите занаятчии са перфекционисти, точно като топ спортистите и треньорите“, коментира Бернар Арно. „А нашите къщи носят образа на Франция по целия свят“.
Спонсорите залагат, че Олимпийските игри, които ще се проведат от 26 юли до 11 август, ще се превърнат в най-привлекателните от повече от десетилетие. Подготовката тече сравнително без драми, без забавяния и преразход на бюджета, които затрудниха предишните издания. Притесненията относно задръстванията на градския транспорт и високите цени на билетите и хотелските стаи едва ли са отказали спонсорите. Перспективата за парижки фон и церемония по откриването със спортисти на кораби, плаващи по Сена, е много по-лесна за продажба, отколкото някои от предизвикателните места, които събитието предложи от Лондон 2012 г. насам. След това беше Сочи 2014 под погледа на Владимир Путин, последван от хаоса в Рио 2016, отдалечеността на Пьончан, Южна Корея, през 2018 г. и пандемичните игри в Токио 2021 и Пекин 2022.
„Трябва да убедите партньорите си, трябва да им покажете, че ще си струва“, казва Тони Естанге, бивш олимпийски състезател по кану-каяк, който отговаря за организационния комитет на Париж 2024 г.
Олимпийските игри винаги са разчитали предимно на местни спонсори, но участието на LVMH ще бъде най-привличащото внимание от 60-те основни партньора на Париж 2024. Хора, запознати със случващото се, споделят, че LVMH е особено взискателна в някои отношения. По време на преговорите компанията е стигнала дотам, че е настояла за творчески принос към церемонията по откриването, която ще мине покрай централата на Louis Vuitton, универсалния магазин Samaritaine на LVMH и нейния хотел Cheval Blanc. За да се стигне до сделката, е имало лични срещи между Арно и президента на Олимпийския комитет Томас Бах през декември 2022 г.
След това, когато миналото лято дойде време за обявяването на партньорството – точно една година преди Игрите, LVMH не разкри новината на традиционна пресконференция, а в сянката на Айфеловата кула, на Champ de Mars. На събитието присъства и Бах.
„Това олицетворява нещата, които Франция прави най-добре“, каза тогава Антоан Арно. „Наследство, амбиция, творчество, високи постижения“.