Междувременно ръстът на приходите от бранда Anta, който носи малко над половината от приходите от продажби на групата, намаля след бума, предизвикан отчасти от патриотичния бойкот на чуждестранните марки заради позицията им спрямо памучните продукти от Синдзян, произведени с принудителен труд.
Ху от Bernstein твърди, че стратегията за придобиване на групата е довела до недостатъчно инвестиции в основната марка. „Те отделиха повече ресурси за сливания и придобивания и за връщане към успеха на брандове, които купиха, вместо да инвестират в марката Anta”, коментира тя.
Друго от предизвикателствата е свързано с по-високия клас марка Fila, която донесе около 40% от приходите през първата половина на 2023 г. Тя е подложена на натиск от нови компании като Lululemon Athletica, Hoka и On Running.
Lululemon твърди, че приходите ѝ в Китай са нараснали с 61% през трите месеца до юни и че иска да утрои броя на магазините в страната до 220 до 2026 г.
„Китайците практикуват по-широк спектър от спортове на високо ниво. Тази нова група спортисти създава възможности за чуждестранни марки със силни продуктови линии на запад“, коментира Алисън Малмстен, анализатор на пазара на спортно облекло в Daxue Consulting.
„Anta е изпреварвана от по-горещи марки с истинско спортно наследство“, коментира Рейн. „Тенденцията не е да изглеждаш във форма и здрав, а наистина да си във форма и здрав. Това е проблем за Fila”.
В отговор на новите тенденции и нарастващата конкуренция, Anta въведе по-функционални продукти Fila, като същевременно премахна продуктовите линии, които не се представят достатъчно добре, коментира Уолтър У, анализатор в базираната в Хонконг банка CMB International.
В допълнение тя придоби мажоритарен дял в Maia Active, базирана в Шанхай марка с годишен оборот от 400 млн. юана (54,7 млн. долара), и създаде съвместни предприятия с японската компания за ски облекло Descente и корейската група за спортни облекла на открито Kolon Sports за продажба на продуктите им в Китай.
През 2020 г. Anta преразгледа своя бизнес модел, след като беше атакувана от продавача на късо Muddy Waters за предполагаемо надуване на приходите чрез мрежа от „тайно контролирани“ дистрибутори. Компанията отрече обвиненията.
Anta се отказа от 20-годишния си модел на дистрибуция на едро, като пое контрол над магазините за търговия на дребно в големите градове. Ходът помогна на фирмата да осигури качество, като същевременно промени в положителна посока имиджа си сред инвеститорите, коментира У.
Директната връзка с клиентите също така позволи на Anta да се адаптира бързо към новите тенденции, като изпълнява поръчки само за 3 месеца, изпращайки ги по-рано в магазините, спрямо 18 месеца за чуждестранните марки, посочват вътрешни представители на компанията.
Тази способност, която ще ѝ помогне добре срещу конкуренцията. „Anta реагира бързо на новите тенденции и пуска продукти на пазара“, коментира висш мениджър в конкурентна компания за спортно облекло. „Учат се бързо“.