Компанията за спортни стоки Puma обяви печалба, която с малко успя да надвие очакванията на анализаторите на фона на силно търсене на маратонки в Европа и възстановяване в Китай, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба за третото тримесечие от 236 млн. евро задмина средната оценка на анализаторите. Компанията потвърди прогнозата си за печалба за цялата година.
Акциите на Puma поскъпнаха с 4,5% в ранната търговия във Франкфурт във вторник. Акциите са под натиск през последните седмици и отбелязаха най-големия си спад в рамките на деня от над три години по-рано този месец, след като коментари на компанията по време на разговор с анализатори предизвикаха опасения около продажбите.
Акциите на конкурента Adidas, който наскоро повиши насоките си за втори път в рамките на три месеца, поскъпнаха с 3%.
Главният изпълнителен директор Арне Фройнд разчита на инерцията в Европа – особено в Източна Европа, заедно с Латинска Америка и завишеното търсене в Китай, за да се справи със свиващите се продажби в САЩ – най-големия пазар на спортни стоки в света.
Акциите на Puma се сринаха с над 10% по-рано този месец, след като инвеститорите се разтревожиха дали компанията може да постигне финансовите си цели. Печалбата за третото тримесечие „би трябвало да внесе известно успокоение след серия от седмици, изпълнени със събития“, коментира в своя бележка Джеймс Гризник, анализатори в Jefferies.
Puma подчерта предизвикателната геополитическа и макроикономическа среда, споменавайки войната в Близкия изток и Украйна, високата инфлация и риска от рецесия, който може да замъгли потребителските настроения.
В САЩ Puma се опитва да се фокусира върху по-скъпи спортни облекла за футбол, баскетбол и тичане на фона на отслабващата икономика. Компанията по-рано разчиташе на по-евтини продукти там.
Големи производители като Adidas и Nike също се противопоставят на бързо развиващите се по-малки марки като On Holding и Hoka, които набират популярност най-вече при обувките за тичане.