Компанията за спортни дрехи Under Armour прогнозира във вторник годишни продажби и печалба под очакванията на Wall Street, сигнализирайки, че упоритата инфлация засяга търсенето, а по-големите отстъпки изяждат маржовете на печалба. Това изпрати цената на акциите на компанията с 5% надолу преди началото на борсовата търговия, съобщава Ройтерс.
Докато опасенията за рецесия в САЩ растат, потребителите, внимаващи за цените, ограничават разходите по излишните продукти като стоки за дома, дрехи и електроника, за да се фокусират върху най-важното.
Резултатите на производителя на дрехи контрастират с тези на конкурента Nike и на Lululemon Athletica, които отчитат стабилно търсене на продуктите си през последното тримесечие въпреки излишния инвентар.
Брутните маржове са се свили с 310 базисни пункта до 43,4%, след като компанията е предложила по-високи намаления и промоции, за да се отърве от излишните продукти.
Приходите през четвъртото тримесечие са надминали оценките, подкрепени от 3% ръст на най-големия пазар на компанията – Северна Америка. В същото време приходите в Азиатско-Тихоокеанския регион са скочили с 31% на валутно неутрална база.
Продажбите от спортни обувки са се увеличили с 27%, а на дрехи – само с 1%. Продажбите на аксесоари обаче са се свили с 1%.
Компанията очаква нетните продажби за фискалната 2024 г. да останат без промяна или леко да се повишат, докато оценките на анализаторите са за ръст от 3,7%.
Under Armour очаква още печалбата на акция да е между 47 и 51 цента през 2024 г. Анализаторите очакват печалба от 61 цента, показват данни на Refinitiv.
Нетните приходи са се повишили със 7,5% до около 1,40 млрд. долара през тримесечието до 31 март спрямо средната оценка на анализаторите за 1,36 млрд. долара.