Акциите на Adidas потънаха, след като германският производител предупреди за оперативна загуба от до 700 млн. евро през 2023 г., след като сложи край на доходоносната сделка с рапъра Ye, съобщава Bloomberg.
Германският спортен бранд каза, че в най-лошия сценарий ще трябва да отпише целия инвентар под марката Yeezy. Акциите се сринаха с 11%.
„Числата говорят сами за себе си“, каза новият главен изпълнителен директор Бьорн Гулден в съобщение на сайта на компанията. „В момента не се представяме по начина, по който трябва“, допълни той.
Гулден се опитва да освежи бранда, обзет от кризи на няколко фронта. Той извършва стратегически преглед, целящ да възобнови растежа на печалбата до следващата година, което може да струва до 200 млн. евро през 2023 г. Загубата би била първата от поне три десетилетия.
„Изглежда сякаш новият главен изпълнителен директор иска да постави ниско летвата и да предприеме ранни действия през 2023 г., за да осъществи нужните промени“ и да обърне представянето на компанията, коментира Кристина Фернандез, анализатор в Telsey Advisory Group, в имейл.
Новият главен изпълнителен директор започна работа в Adidas през януари, след като управлява почти десетилетие конкурента Puma, където осъществи преструктуриране, което също започна с преразглеждане на очакванията за ръста на печалбата и продажбите. Основният фокус в Adidas ще бъде съживяването на слабите линии от маратонки и облекла на марката и спечелването на клиенти обратно в САЩ, Европа и Китай.
Гулден ще трябва да проучи и дали Adidas може да продава или преназначи дизайни на Yeezy на клиентите без името на бранда. По-рано компанията отбеляза, че печалбата и приходите са били засегнати от вредите от прекратяването на линията.
Инвентарът на Yeezy можеше да донесе приходи за 1,2 млрд. евро и оперативна печалба за 500 млн. евро, ако нещата се бяха развили по различен начин, заявиха от компанията. Ако Adidas реши да не използва повторно някои от тези продукти, ще трябва да отпише изцяло инвентара на Yeezy.
„Трябва да сглобим отново парчетата“, каза Гулден. „Убеден съм, че с времето отново ще накараме Adidas да заблести. Но имаме нужда от известно време“, добави той.
Групата прекрати партньорството си с Ye, преди известен като Кание Уест, в края на октомври след серия от антисемитски и расистки коментари. Други търговци на дребно като Gap също побързаха да приключат отношенията си с рапъра.
Продажбите ще се свият с между 7% и 9% през 2023 г., прогнозира германската компания в четвъртък. За сравнение, анализаторите предвиждаха ръст от около 4%.
Adidas ще се фокусира изцяло върху клиентите заедно със спортистите си, партньорите си сред търговците на дребно и служителите си, каза Гулден. Целта е да се създаде „жега около марката“, да се подобрят продуктите, по-добре да се обслужват дистрибуторите и компанията да стане „страхотно и забавно място за работа“, каза той.