IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зрителите на Английската висша лига ще плащат все повече за това удоволствие

Стрийминг компаниите във Великобритания вдигат цените на услугите си

14:46 | 23.09.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Цената за стрийминг на всеки мач за текущия сезон на Английската висша лига ще се увеличави за британските зрители с над една трета след ръст на конкуренцията и разходите, съобщава Bloomberg.

Amazon.com се присъедини към Sky и BT Group в края на 2019 г. в излъчването на мачовете от Английската висша лига, вкарвайки една от най-големите компании в света във вече силно конкурентния търгов процес.

Преди навлизането на Amazon разходите за стрийминг на всички мачове от лигата на живо на сезон бяха под 540 паунда – използвайки най-добрите налични сделки без абонамент за допълнителни услуги. До края на 2022 г. тази цена ще бъде над 700 паунда годишно, сочат изчисления на Bloomberg според таксите.

Абонамент за Amazon – който идва с услугата за доставки Prime – ще струва на потребителите допълнително 17,98 паунда за двата месец, в които излъчва мачовете. В същото време цената за стрийминг на Sky Sports по Now TV е 33,99 паунда месечно, което е със 78% повече от най-евтината сделка преди три години. Най-евтин стрийминг в BT Sports е все още 25 паунда месечно.

Макар че разходите за гледане на мачовете през Amazon Prime през октомври и ноември са само малко по-високи, главният изпълнителен директор на Pivotal Research Group Джефри Влодаржак казва, че засилването на конкуренцията увеличава цените и за потребителите, и за телевизиите. „Трудно е да се конкурираш с парите и модела на Amazon”, казва той.

Amazon договори заплащането на 30 млн. паунда годишно за правата за Английската висша лига от 2019 г. до поне 2025 г., посочва Бен Макмъри, анализатор в Ampere Analysis. Като процент от населението Великобритания е на второ място в Европа по потребители, които имат поне един абонамент за спортен стрийминг, след Италия, казва той.

Стрийминг компании имат големи бюджети. Amazon инвестира над 1 млрд. паунда в телевизия, филми и спорт на живо от 2018 г.

Абонатите са изправени пред нарастващи разходи за живот. Великобритания може да отчете отлив на абонати след сметките за газ през есента, смята Минал Модха от Ampere. Netflix вече губи клиенти заради засилената конкуренция в комбинация с потребители с по-малко разполагаеми доходи. Миналото тримесечие тя загуби 1,3 млн. абонати в САЩ и Канада – най-големия ѝ регион.

Някои стрийминг услуги ще започнат да продават реклами, за да компенсират разходите и да запазят абонатите.

Около две трети от потребителите на стрийминг услуги ще са съгласни да гледат 10 минути реклами на час, сочи последният доклад Digital Consumer Trends на Deloitte.

DAZN включва залози в допълнение към абонаментите. Услугата Bet бе стартирана от DAZN през август с цел да „създаде по-развлекателно, общностно и подходящо изживяване за днешния спортен фен“, се казва в изявление.

OneFootball – базирана в Германия футболна медия, обяви през август, че британските потребители ще могат да гледат един безплатен мач на живо от италианската Серия А през всеки ден с мачове от сезона чрез приложението ѝ. Традиционните телевизии обещават подобни неща в опит да спечелят отдадеността на зрителите.

Стрийминг компаниите създават и друго спортно съдържание, за да изградят ексклузивни библиотеки и да привлекат зрителите. Amazon например пусна документалния сериал All or Nothing за отборите от Националната футболна лига, както сериала си за Формула 1 Drive to Survive.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:46 | 23.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още