Universal Music Group, най-голямата звукозаписна компания в света, отчете приходи, които надминаха очакванията на анализаторите, благодарение на ръста на броя на абонатите и увеличенията на цените в някои платформи, пише Bloomberg.
Приходите от звукозаписи са нараснали до 2,87 млрд. евро през третото тримесечие. За сравнение, анализаторите, анкетирани от Bloomberg, очакваха 2,83 млрд. евро. Приходите от абонаменти са нараснали с 8,2%, което също е над прогнозите.
Цената на акциите на Universal Music Group се повиши с 5,6% в Амстердам след обявяването на резултатите.
Стойността на книжата потъна през юли, след като слабите абонаментни и стрийминг продажби притесниха инвеститорите. Музикалната компания отдаде това отчасти на забавянето на растежа на броя на абонатите на някои платформи, както и на факта, че Meta Platforms спря да лицензира премиум музикални видеа за Facebook.
Компанията се прицелва към среден ръст на приходите от над 7% до 2028 г., подкрепен от увеличението на приходите от абонаменти и засилване на монетизацията на суперфеновете. Звукозаписната компания, която представлява изпълнители като Тейлър Суифт, очаква приходите ѝ от абонаменти да се увеличат с между 8 и 10 на сто през същия период.
Стрийминг приходите през последното тримесечие са нараснали с 0,3%, но са под очакванията на анализаторите, заради „смесеното представяне в партньорски базираните на абонамент платформи, докато пазарът на дигитална реклама остава волатилен“, обяви компанията. Този сегмент се е свил през второто тримесечие.
Universal Music се отдели от френската медийна компания Vivendi и беше листната в Амстердам през 2021 г. Най-големите ѝ инвеститори включват милиардера Бил Акман.
Най-продаваните изпълнители на групата през тримесечието са Тейлър Суифт, Сабрина Карпентър, Били Айлиш, Чапел Роън и Пост Малоун.
Отделно компанията заяви, че е започнала да търси нов главен финансов директор, след като Бойд Мюър беше повишен в новосъздадената роля на главен оперативен директор.