IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Анимето се превръща в следващия инвестиционен хит, идващ от Япония

Тази преди нишова форма на забавление навлиза в световния мейнстрийм и с растежа си може да намери място портфолиото на инвеститорите

20:00 | 21.10.24 г.
Снимка: Paco Freire/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Снимка: Paco Freire/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Отмести се, Marvel. Следващият хит в развлекателната индустрия може би идва от Япония.

Анимето се заформя като следващата голяма експортна индустрия на страната след автомобилите и електрониката. Тази преди нишова форма на забавление навлиза в световния мейнстрийм и с растежа си може да намери място портфолиото на инвеститорите, пише Wall Street Journal.

Световният пазар на японската анимация, известна като аниме, и свързаните с нея продукти е нараснал над двойно между 2012 и 2022 г. до 2,9 трлн. йени (20 млрд. долара), според данни на Асоциацията на японските анимации. Двигател на този растеж е международният пазар. Пазарите извън Япония формират около половината от общата сума през 2022 г. спрямо само около 18% десетилетие по-рано.

Стрийминг компаниите като Neftlix със сигурност забелязват това. Сериалът ѝ One Piece, базиран на японски комикс, бе най-гледаната ѝ програма през втората половина на 2023 г. Всъщност аниме съдържанието в Netflix за периода регистрира ръст на гледаемостта от 14% спрямо предходното полугодие спрямо общ спад от 4%, посочват от Jefferies. Тези стрийминг платформи ще продължат да въвеждат повече свързано с анимето съдържание за световната си публика.

Японското аниме и манга – японската дума за комикси, са създали много добре познати герои и франчайзи през годините, включително Pokemon. Изглежда те стават още по-популярни. Пазарът на аниме в Северна Америка се е разраснал от 1,6 млрд. долара през 2018 г. до 4 млрд. долара тази година, посочват от Jefferies. А пазарът в Азия, която отдавна е по-възприемчива към анимето, вероятно ще продължи да расте силно, особено в Китай. Анимето е популярно и на китайски стрийминг платформи като Bilibili.

Отвъд стрийминга продажбите на стоки, свързани с анимето, също могат да бъдат печеливши. Sanrio, която притежава герои като Hello Kitty, отчете рекордна печалба, а цената на акциите ѝ е нараснала близо шест пъти през последните пет години.

Sony би бил друг основен печеливш от тенденцията. Компанията притежава услугата за стрийминг на анимации Crunchyroll, която към юни имаше 15 млн. абонати. За сравнение, броят им беше 3 млн., когато Sony обяви придобиването на стрийминг услугата от AT&T за почти 1,2 млрд. долара през 2020 г. Това контрастира на подхода на Sony при онлайн стрийминг на друго съдържание. Компанията действа по-скоро като „търговец на оръжия“, продавайки филми и предавания на платформи като Netflix и Amazon.com. Това означава, че компанията може да спечели по-директно от бума при анимето. А то има силни синергии с филмовия и гейминг бизнесите на компанията.

Производителят на аниме Toei Animation, която притежава популярни франчайзи като One Piece и Dragon Ball, е друга компания с листнати акции, която би спечелила. Тя самата прави аниме, но по-важното за международните пазари е, че печели от приходи от лицензиране на авторски права на популярните си франчайзи. Продажбите извън Япония формират над половината от общите ѝ приходи през последната финансова година, приключила в края на март. Втори сезон на One Piece на Netflix вече е в процес на създаване. А цената на акциите на Toei почти се е утроила от края на 2019 г.

Анимето има потенциал да се превърне блокбъстър, не само за публиката, но и за инвеститорите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:32 | 21.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още