Starbucks навлиза в нов бизнес – филмовия. Веригата кафенета обяви, че стартира свое собствено продуцентско студио – Starbucks Studios.
Според изявление на сайта на компанията гигантът винаги е бил отдаден на разказването на истории, пише Fast Company. Вицепрезидентът по бранда, маркетинга и партньорствата Кристи Кейн казва в изявлението, че Starbucks насърчава „човешките отношения и радост“, а продуцентската компания ще ѝ позволи да напредне в тази мисия и да „подхрани неограничените възможности на човешките отношения“.
„За нас е чест да имаме възможността да хвърлим светлина върху истории и хора, които ни вдъхновяват – от млади, изгряващи творци до иноватори, дейци на промяната и други, които влияят положително на света“, продължава тя.
Веригата обаче не се хвърля в начинанието сама. Starbucks ще си партнира със Sugar23 – медийна компания, основана от Майкъл Шугар, печелил Оскар продуцент, известен с филми като „Спотлайт“ и „Косвена красота“.
„Разказването на истории е дълбоко заложено в това, което Starbucks прави, а Starbucks Studios е естествено продължение на тези усилия“, казва Шугар в изявлението.
Макар че може да изглежда като странна стъпка, Starbucks се разширява по най-различни начини. Компанията обяви нова глобална лидерска програма през април и цели отварянето на хиляди нови кафенета във и извън САЩ.
Тя не е и първият бранд, който навлиза във филмовия бизнес. Saint Laurent Productions например е част от едноименния бранд за луксозна мода. AB InBev, Mailchimp и LVMH създадоха собствени продуцентски компании. И, разбира се, Mattel направи страхотен удар с филма „Барби“, така че тактиката не е особено нова. Брандовете спонсорират развлекателни проекти от дните на радио програмите.
Това не е и първата филмова стъпка за Starbucks. Предишни опити в бизнеса включват два сезона на Upstanders, поредица за това как хората създават промяна в своите общности, и Hingakawa, история за прошката и, разбира се, кафето. Марката продуцира и документалния филм от шест части This is Football.