Тази година кината в Северна Америка не могат да се похвалят с тълпи от зрители.
През първите три дни на дългия уикенд в САЩ заради Деня на президентите филмите по кината събраха 764,1 млн. долара, с 15% по-малко спрямо същия период на миналата година, показват данни на Comscore.
Сумата е малко над половината от 1,3 млрд. долара, генерирани в САЩ и Канада през началните седмици на 2020 г., точно преди пандемията да смрази Холивуд, съобщава Wall Street Journal.
Началото е слабо, въпреки че публиката има повече филми, сред които да избира в сравнение с последните години. От началото на годината до 18 февруари е имало 11 филма с широко разпространение, т.е. излъчвани на поне 2000 места. За същия период на миналата година те са били 9.
Кината тази година нямат блокбъстър, стартирал около Коледа, който да донесе трафик и в началото на годината, казва Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore.
Миналата година този блокбъстър бе „Аватар: Природата на водата“, който донесе 684 млн. долара на местно ниво и 2,32 млрд. долара на световно, нареждайки се на трето място сред най-доходоносните филми.
Най-печелившият филм през уикенда бе „Боб Марли: One Love“, посветен на ямайската реге звезда. Студиото обяви, че филмът е генерирал продажби от билети за 27,7 млн. долара на местно ниво до края на съботата, а по оценки на Comscore е събрал 45,6 млн. долара до края на неделя.
На второ място е „Мадам Уеб“ на Sony и Marvel – трилър със супергерои с участието на Дакота Джонсън. До края на уикенда приходите на филма са достигнали 23,3 млн. долара по данни на Comscore.
Трета се оказа шпионската комедия „Аргайл: Супершпионин“ с приходи от 4,7 млн. долара, последван от анимацията „Патешки истории“ с 3,8 млн. долара. От премиерата си насам двата филма са генерирали съответно 36,5 млн. долара и 114,8 млн. долара.
Общите боксофис приходи за уикенда достигат 95 млн. долара, което е с около 45% по-малко спрямо същия уикенд на 2023 г., когато бе премиерата на „Ант Мен и Осата: Квантомания“.