Музикалният стрийминг гигант Spotify Technology отчете ръст на броя на абонатите, който надмина очакванията на Wall Street, пише Bloomberg.
Абонатите на премиум услугата на Spotify са нараснали до 236 млн. през четвъртото тримесечие, а това се оказа над средната прогноза за 235 млн., дадена от анализатори, анкетирани от Bloomberg. Броят на месечно активните потребители е скочил с 23 на сто до 602 млн. Приходите до голяма степен са отговорили на очакванията.
През последната година Spotify се опитва да намали разходите си, защото иска да стане по-ефективна и рентабилна. През декември компанията съкрати близо 1500 служители.
След години на бурно навлизане в бизнеса с подкасти, Spotify намали инвестициите, отказа се от някои предавания, съкрати част от кадрите и промени стратегията си. Шоута, които преди бяха ексклузивни, сега са широко достъпни и в конкурентни платформи, като това е опит да се увеличат приходите от реклами да се разшири аудиторията им.
В стремежа си да привлече повече абонати през октомври компанията започна да дава на клиентите в определени страни по 15 часа слушане на аудио книги като част от месечния им абонамент.
Цената на акциите на Spotify се повиши с 0,8% преди началото на борсовата сесия в САЩ до 223,70 долара за брой.
Компанията прогнозира 618 млн. активни потребители през първото тримесечие, като 239 млн. от тях ще са премиум абонати. И двата показателя до голяма степен съвпадат с консесусните прогнози.
Приходите от продажби за периода ще са 3,6 млрд. евро, малко под очакваните 3,64 млрд. евро. Компанията прогнозира оперативна печалба от 180 млн. евро, над очакванията на анализаторите.
Миналата седмица Spotify поднови лицензионното си споразумение с Джо Роугън, най-популярния създател на подкасти в света.