IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Японското заглавие „Момчето и чаплата“ оглави боксофис класацията в Северна Америка

За пръв път в десетилетната кариера на Хаяо Миядзаки негов филм застава начело на класацията

09:51 | 11.12.23 г. 3
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Studio Ghibli
Снимка: Studio Ghibli

За пръв път в десетилетната кариера на Хаяо Миядзаки 82-годишният японски майстор на анимето зае първото място в боксофиса в Северна Америка. Последният филм на Миядзаки – „Момчето и чаплата“, дебютира с приходи за 12,8 млн. долара по студийни оценки, съобщава Associated Press.

„Момчето и чаплата“ е едва третото аниме, което оглавява боскофиса за Канада и САЩ и първото оригинално такова. Филмът е и първата изцяло чуждестранна продукция, която се нарежда на първо място тази година.

Макар че филмите на Миядзаки често са огромни хитове в Япония и Азия, обикновено те не са особено популярни в Северна Америка. Предишният филм на режисьора, който се представи най-добре, бе и последната му лента – „Вятърът се надига“ от 2013 г., който събра 5,2 млн. долара през целия си период на излъчване.

От години се очаква „Момчето и чаплата“ да е лебедовата песен на Миядзаки. Но точно когато беше премиерата му на Международния филмов фестивал в Торонто през септември, Джуничи Нишиока, вицепрезидент на Studio Ghibli, каза, че вече пенсионираният Миядзаки е започнал да работи върху друг филм.

По-рано лентата събра 56 млн. долара в Япония без никаква реклама. Studio Ghibli избра да пусне филма без производствени кадри, трейлъри, реклами или билбордове.

Филмът, който бе начело миналата седмица – Renaissance: A Film by Beyonce, се срина сериозно в класацията, заемайки едва шесто място. Филмът за турнето на певицата събра 5 млн. долара във втория си уикенд на екран – спад от 76% спрямо премиерата си за 21 млн. долара.

Това позволи на „Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии“ на Lionsgate да заеме второто място с 9,4 млн. долара в четвъртия си уикенд на екран. Общо филмът е събрал 135,7 млн. долара на местно ниво.

„Уонка“, едно от най-очакваните имена през празничния сезон, стартира извън страната, събирайки 43,2 млн. долара от 37 международни пазара. Очаква се филмът с участието на Тимъти Шаламе и режисиран от режисьора на „Падингтън“ Пол Кинг да увеличи сериозно продажбите на билети в САЩ и Канада следващия уикенд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:51 | 11.12.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още