Във филмов двубой, почти толкова невероятен като битката между „Барби“ и „Опенхаймер“, Мартин Скорсезе се изправи срещу Тейлър Суифт в кината в Северна Америка през уикенда. И макар че първото място в боксофиса отново остана в ръцете на Taylor Swift: The Eras Tour, “Убийците на цветната луна“ на Скорсезе отбеляза силна премиера в първия голям кино гамбит на Apple Studios, предава Associated Press.
След рекорден дебют с приходи за 92,8 млн. долара концертният филм на Тейлър Суифт събра още 31 млн. долара през уикенда, съобщи веригата кина AMC Theaters, която излъчва лентата само от четвъртък до неделя.
Повечето фенове гледаха филма през премиерния уикенд, а продажбите през втория са с 67% надолу, което сигнализира, че лентата може е била предимно премиерен феномен. И все пак, само в рамките на няколко дни, The Eras Tour се превърна в най-печелившия концертен филм в Северна Америка, събирайки 129,8 млн. долара на местно ниво.
Залозите за „Убийците на цветната луна“ – историческа криминална драма със серия от убийства срещу племето Осейдж в началото на 20-те години, са високи. Продукцията на стойност поне 200 млн. долара е най-голямата досега за Apple Studios.
Лентата генерира 23 млн. долара при дебюта си, с което заема трето място в най-големите премиери на 80-годишния Скорсезе след „Злокобен остров“ (41 млн. долара през 2010 г.) и „От другата страна“ (26,9 млн. долара през 2006 г.). Макар че филмът, с участието на Леонардо ди Каприо, Лили Гладстоун и Робърт де Ниро, трудно ще постигне рентабилност, стартът му е доста успешен като за стила, изпитващ трудности да изпъкне в боксофиса през последните години.
„Убийците на цветната луна“ получи и високи критики, оценка А- в CinemaScore от публиката и подкрепа на силна кампания за „Оскар“. Той генерира още 21 млн. долара на международно ниво.
„Екзорситът: Вярващият“ – продължението на хоръра под режисурата на Дейвид Гордън Грийн, се нареди на трето място с 5,6 млн. долара в третия си уикенд на екран.
„Пес Патрул: Суперфилмът“ остана четвърти с 4,5 млн. долара, а на пето място се оказва повторното излъчване на „Кошмари преди Коледа“ на Тим Бъртън, събрал 4,1 млн. долара 30 години след премиерата си.