По-малко нови сериали и филми в продукция. По-висока летва за подновяване за нови сезони. Високи заплати само за малцина елити.
Споразумението, което сценаристите в Холивуд сключиха със студиата и стрийминг компаниите тази седмица, слагайки край на петмесечната стачка, вероятно ще ускори съкращаването, което вече е в ход в индустрията от повече от година. Това представлява официалният край на „пика на телевизията“ – десетилетие, което включваше бум на програми за зрителите, пише в анализ на Wall Street Journal.
Сценаристите спечелиха големи отстъпки в сделката, включително нови изплащания на бонуси и по-високи хонорари. Тези трудно спечелени победи са особено важни предвид тежката финансова реалност в развлекателния бизнес.
Комбинацията от обременени с дългове сливания, нарастващи загуби за стрийминг компаниите и бързо намаляващият интерес към кабелна телевизия доведе до натиск от страна на Уолстрийт върху развлекателните компании да ограничат разходите.
Стрийминг играчите ще трябва да намерят начин да плащат по-големи разходи за таланти, без да добавят към общите си производствени разходи.
Това вероятно ще означава, че компаниите ще правят по-малко нови филми и сериали и ще отменят още повече. Всъщност, макар че много хора в Холивуд ще получат по-добро заплащане в резултат на споразумението, свиването на разходите означава, че ще има по-малко работа.
Според Кевин Райли, който е заемал водещи програмни позиции във Fox, NBC и стрийминг услугата HBO Max, едва ли пазарът ще се върне към старите нива на разходите. „Всеки ще получи по-добро парче от това, което е създал. Но ако някой си мисли, че се задават по-добри времена, това няма да се случи“.
Телевизионен продуцент с дългогодишна кариера пък прогнозира, че броят на продуцираните от Холивуд филми и сериали може да спадне с една трета през следващите три години.
Един ветеран телевизионен продуцент прогнозира, че броят на продуцираните от Холивуд шоута може да намалее с една трета през следващите три години. „Свиването на инвестициите в съдържание по дефиниция ще ограничи обема на необходимата работа“, казва той.
В рамките на почти цяло десетилетие стрийминг компаниите бяха бунтовници срещу властта. Сега тези гиганти – от Netflix, през HBO Max до Disney+ и Amazon Prime Video, са новите утвърдени играчи, а преговорите със сценаристите отразяват това.
Майк Ройс, сценарист и продуцент, работил по „Всички обичат Реймънд“ и „One Day at a Time” на Netflix, твърди, че настояването за по-добри условия е безсмислено, независимо какви програмни съкращения могат да предстоят, защото старата система не е била работеща.
Сценаристите бяха разстроени, че стриймингът не предлагаше същите възнаграждения при успех, както традиционната телевизия. Съгласно новото споразумение, те си осигуриха бонуси, когато техните продукции се представят добре в стрийминг услугите. Освен това бяха притеснени от наемането на все по-малки екипи от сценаристи – мярка за свиване на разходите, тъй като стрийминг компаниите продължават да харчат прекомерно – и си спечелиха клауза, която налага минимални изисквания за персонала.
Студиата поддържаха линията по ключови въпроси. Стрийминг компаниите няма да пускат публично данни за гледанията, въпреки изискванията на сценаристите за прозрачност. Въпреки това поверително ще предоставят на Гилдията на сценаристите информация за това как са се справили отделните продукции, така че тя да може да ги сподели със своите членове в обобщена форма.
Студиата имат зелена светлина да създават инструменти с изкуствен интелект и да ги обучават върху сценариите, след като беше отхвърлено искането на сценаристите да бъдат задължени да не го правят. Сценаристите обаче получават някои значителни защити що се касае до изкуствения интелект (AI). Те няма да загубят своите компенсации, когато AI инструменти бъдат ползвани в помощ на създаването на сценарии.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми
преди 2 години До: cyclop За твое съжаление НИКОЙ не се интересува от москалски филми. От едно време си има лаф "филмът хубав ли е или руски". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Е, руски, виетнамски - не могат да стигнат по загуби Малката Нигросалка или Прадядиана Джоунс отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: cyclop Ама разбира се, по кината дават руски филми, нали? Най-гледаеми били, хахааааа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Краят на Холивуд дойде много отдавна - с УОКИЗЪМ чумата. Вече близо 100% от новите продукции са негледаеми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар