IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо Netflix инвестира 2,5 млрд. долара в корейско съдържание?

Компанията постигна огромен успех със "Squid Game", а сега иска още

10:31 | 14.05.23 г. 1
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Netflix инвестира 2,5 млрд. долара в корейско съдържание и вижда възможности извън азиатския регион, комнтира Дон Канг, вицепрезидент на Netflix, отговарящ за съдържанието от Южна Корея, пише CNBC.

През следващите четири години Netflix ще инвестира 2,5 млрд. долара в различни видове корейско съдържание, вариращо от сериали, филми и нехудожествени предавания, които продуцира, от около четири през 2022 г. до поне осем тази година. Това отразява търсенето на разнообразието от съдържание от страна на корейската публика.

Това включва риалити шоуто „Physical 100”, което пусна по-рано тази година и което включва сто състезатели, борещи се един с друг в поредица от физически предизвикателства.

„Мисля, че това е първото нехудожествено шоу, което беше гледано по целия свят, карайки хората наистина да се вълнуват“, коментира той. Корейските състезания и подобни предавания обичайно не излизат особено извън страната и Азиатско-Тихоокеанския регион, но Канг твърди, че успехът на „Physical 100” e „наистина добър знак“.

„Physical 100” оглави класацията на Netflix за най-гледани телевизионни предавания, които не са на английски език, за две седмици през 2022 г. Друго корейско предаване, което постигна глобален успех през същата година е риалити шоуто за запознанства „Single’s Inferno”, което според Канг е влязло в глобалния топ 10 на най-гледаните неща в платформата.

По думите на Канг той работи по международното разпространение на корейски предавания още преди да се присъедини към екипа на Netflix през 2018 г.

„По това време ставаше дума предимно за роматични комедии“, които привличаха внимание, допълва той. Дистрибуцията обаче е ограничена само до околни страни като Япония и други държави от Югоизточна Азия, заради езиковите и културните различия с други региони.

Но Netflix инвестира в локализация чрез субтитри и дублаж, което премахва езиковата бариера за влизане, посочва Канг.

„Не можете да подценявате... разнообразието от вкусове, които хората по целия свят имат“, казва Канг, посочвайки сериала „Squid Game” като пример. Netflix е обмислял да промени заглавието му с нещо, което да припознаят повече международни зрители, но в крайна сметка запазва първоначалното „закачливо заглавие, което провокира любопитството“, разкрива Канг.

Списъкът с корейско съдържание в Netflix, обявен досега тази година, също отива далеч отвъд романтиката и включва жанрове като драма, апокалиптични сценарии, социални коментари и нехудожествени заглавия.

Канг твърди, че Южна Корея има способността да разказва истории, които предават нейната уникална култура, но също така резонират с емоциите на хората по цял свят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:31 | 14.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 21
zelka007
преди 1 година
Ю.Корея си търси място в Глобалният колективен запад , интегрират се финансово , технологично , защо не и културно ... ?! ... взимат добри продукти и услуги , дават добри продукти и услуги ... така работи системата ... не парадират с феодална извращения , както северна нигерия ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още