Базираната във Великобритания онлайн книжарница Book Depository ще бъде затворена от компанията майка – американския технологичен гигант Amazon, съобщава ВВС.
Book Depository съобщи на клиентите си, че ще спре работа по-късно този месец след почти две десетилетия в бизнеса.
Ходът се случва, след като Amazon обяви планове да съкрати хиляди работи места, разтърсвайки бизнесите си в цял свят.
Новината бе посрещната с тъга от много клиенти на Book Depository в цял свят.
„Съжаляваме да ви съобщим, че Book Depository ще затвори на 26 април 2023 г.“, заяви компанията.
Потребителите могат да продължат да поръчват книги до обяд британско време на последния ден на работа, се казва още в сайта на компанията.
Amazon не е отговорила веднага на искането на ВВС за коментар.
Book Depository е основана през 2004 г. от бившия служител на Amazon Андрю Крауфорд и бизнес партньора му Стюарт Фелтън.
Световната онлайн книжарница, която бе купена от Amazon през 2011 г., има офиси в Лондон, Глостър, Мадрид, Кейптаун и Ченай с центрове за изпълнение в Обединеното кралство и Австралия.
Хиляди клиенти на Book Depository, включително автори на бестселъри, реагираха с тъга на новината.
Тази година Amazon съкращава хиляди позиции, опитвайки се да наложи големи икономии на разходи.
Като част от стъпките компанията обяви промени в бизнеса ѝ с книги, включително решение да спре да продава абонаменти за списания и вестници на устройството си за електронни книги Kindle.
Миналия месец главният изпълнителен директор Анди Джаси заяви, че съкращенията в компанията са „трудно решение“, но е най-добре в дългосрочен план.
Той каза, че през последните години повечето сфери на бизнеса на Amazon добавят нови работни места.
„Предвид несигурната икономика, в която се намираме, обаче и несигурността, която съществува в близко бъдеще, избираме да бъдем по-целенасочени в нашите разходи и численост на персонала“, добавя той.
Подобно на голяма част от световната технологична индустрия Amazon отчете бум на продажбите по време на пандемията, когато потребителите бяха блокирани у дома.
Напоследък обаче продажбите му се забавиха, тъй като потребителите харчат по-малко заради кризата с разходите за живот.
Други компании, включително Google и собственикът на Facebook Meta, се борят да балансират мерките за намаляване на разходите с нуждата да останат конкурентни.