IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как традиционни културни дейности могат да достигат до повече българи?

Нужни са специфични програми и финансиране, казва Диана Андреева-Попйорданова, директор на Обсерватория по икономика на културата

21:52 | 21.03.23 г. 1
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

В различните културни дейности неучастието на български граждани (които не са посещавали културни дейности през последните 12 месеца) варира между 60 и 88%. Традиционни културни дейности не достигат до всички български граждани и това трябва да се промени, заяви д-р Диана Андреева-Попйорданова, директор на Обсерватория по икономика на културата и преподавател в УНСС, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Така гостът коментира резултатите от национално представително социологическо изследване.

Според нея тази ситуация трябва да се адресира през специфични програми в Министерството на културата. "Министерството и общините трябва да съдействат и финансово и чрез пътуването на различни представления на живо“, коментира тя.

Според Андреева през последните 33 години сме избягали от една политика, която има отложен ефект – развитие на аудиторията от най-ранна детска възраст, за да може да имаме рационално пристрастени почитатели на култура и на културни дейности. „Крайно време е това да се въведе в българската практика, да се акцентира върху българската култура, върху българските културни дейности“, каза експертът.

„В последните години Комисията по култура и медии няма реална законодателна дейност – нещо, което е основен приоритет на Народното събрание“, допълва още тя.

По думите на Андреева един от законите, който отсъства от българската практика, е закон за Национален фонд култура, тъй като той е основен източник на финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост.

„Две години след промените на Закона за филмовата индустрия българското кино върна 57 млн. лв. в държавния бюджет, защото то не може да ги изразходва за производство на филми. То има съвсем минималистичен растеж – реално филмопроизводство в последните две години нямаме... Тази контрапродуктивна ситуация рефлектира върху икономическия принос“, посочи Андреева-Попйорданова. „В момента телевизионният пазар до много голяма степен помага на българската филмова индустрия, защото собственото ѝ законодателство има проблеми“.

Още от разговора може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:52 | 21.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
scott
преди 1 година
муахахахахахахахахахах............ПРАВИТЕ ИМИТИРАЩ ПРОДУКТ, що да ви следим?Пускам си направо имитираните по стриимът. Прави си закони, не пречиш
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още