„Ант-Мен и Осата: Квантомания“ на Disney и Marvel Studios спечелиха 104 млн. долара в боксофиса в Северна Америка в дебютния си уикенд, заемайки безапелационно първото място в класацията, съобщава CNBC.
31-ият филм от вселената на Marvel стартира петата фаза от 15-годишния франчайз и установи следващия всеобщ злодей в сериите – Канг (Джонатан Мейджърс). Героят се появи за пръв път в сериала за Disney+ “Локи“.
Местното разпространение на „Квантомания“ е почти двойно по-голямо спрямо първия филм за „Ант-Мен“ през 2015 г. и 31-ото последователно заглавие от вселената на Marvel, което дебютира на първа позиция в боксофиса в Северна Америка.
„Marvel може би са по-силно под микроскопа след „Отмъстителите: Краят“, отколкото преди, като някои филми и стрийминг сериали не се представят толкова добре пред критиците и/или публиката, колкото брандът е свикнал. Това направи този филм дори по-важен, тъй като обещава да даде старт на фаза 5“, коментира Шон Робинс, главен анализатор в BoxOffice.com.
Макар че някои критици не обърнаха внимание на третия филм за Ант-Мен, все пак повече билети бяха продадени в премиерния уикенд спрямо всяко друго заглавие, посветено на героя, допълва той.
На световно ниво „Квантомания“ събра 121 млн. долара, с което общите приходи за три дни на екран достигат 225 млн. долара.
Очаква се филмът да привлече повече от 7 млн. зрители в кината този уикенд, показват данни на EntTelligence. Това е над два пъти повече от броя, който „Uncharted: Извън картата“ на Sony привлече по време на миналогодишния уикенд около Деня на президента.
„Този уикенд с Деня на президента може да се похвали с първия истински хитов дебют за 2023 г.“, казва Пол Дергарабедиан от Comscore. „Ант-Мен и Осата: Квантомания“ поставя началото на това, което изглежда ще бъде стабилно посещение на кината седмица след седмица и създава импулс за стабилен летен филмов сезон“.
Освен това 28% от купувачите на билети са избрали първокласни кина, плащайки средно по 4,29 долара повече на билет.
Засилващият се трафик и по-високите разходи за билети са добри знаци за цялостната киноиндустрия, която пострада значително по време на пандемията и все още се възстановява.