„Аватар: Природата на водата“ на Walt Disney е напът да се превърне в най-печелившия филм за 2022 г., след като остана начело на боксофик класацията в Северна Америка за трети пореден уикенд, съобщава Bloomberg.
Научната фантастика е генерирала 63,4 млн. долара от местни продажби на билети през първите три дни на новогодишния уикенд, сочат оценки на Disney от неделя. Така филмът е събрал 1,38 млрд. долара в цял свят от премиерата си на 16 декември.
С това филмът на Disney може да задмине продажбите за 1,49 млрд. долара на „Топ Гън: Маверик“ на Paramount Global – най-печелившия филм за момента с премиера през 2022 г. И двете студия имат с какво да се похвалят. Филмът с Том Круз генерира най-много средства на местно ниво за годината, а „Природата на водата“ – на международно ниво.
Представянето от уикенда показва необичайната сила на франчайза „Аватар“. „Природата на водата“ дори не зае едно от топ 3 местата за най-високи приходи от премиера на местно ниво за 2022 г. Първият филм от 2009 г. също започна бавно, но в крайна сметка продаде билети за 2,92 млрд. долара в цял свят.
Визуалните ефекти и използването на иновативни 3D технологии са силен аргумент за продажба и при двата филма. Те превръщат движенията в реалния живот на актьорите, играещи членове на местна хуманоидна раса на’ви, в анимация на екрана. Използването на технологията помогна филмите да станат едни от най-скъпите, произвеждани някога.
„Природата на водата“ вероятно е напът най-малкото да покрие разходите си – постижение предвид високите разходи на продукцията. Това предвещава добре поредица от продължения, които Disney планира за франчайза до 2028 г. Базираният в Бърбанк, щата Калифорния, гигант в развлеченията придоби правата върху филмите на Джеймс Камерън като част от придобиването на 20th Century Fox за 71 млрд. долара през 2019 г.
Въпреки няколко силни представяния театрите все пак имаха лоша година в сравнение с времето преди пандемията. Продажбите в боксофиса в Северна Америка достигнаха около 7,46 млрд. долара през 2022 г., много по-малко от 11,4 млрд. долара за 2019 г., изчислява Comscore.
Част от спада се дължи на факта, че Covid-19 остави графиците за пускане на филми в такъв безпорядък, че „разплитането“ им може да отнеме години. Бизнесът може да се възстанови допълнително през 2023 г. с планирани филми на големи франчайзи, включително Индиана Джоунс и Трансформърс.
преди 1 година "Напът" се пише разделно : на път. отговор Сигнализирай за неуместен коментар