IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Добре дошли в Суифтономиката: Какво разкрива Тейлър Суифт за американската икономика?

Огромно търсене, по-слабо предлагане и големи ръстове на цените - това показа стартът на продажбите на билети за турнето на поп звездата

16:13 | 23.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Неговите ученици са съгласни. „Тя почти се превръща в цялостна категория“, коментира Каролин Слоун, която води клас по „Рокономика“ в Университета на Калифорния в Ривърсайд. „Хората наистина не виждат добър заместител на посещението на шоу Тейлър Суифт. Те наистина искат да я видят на живо и самата аз го казвам като фен“.

Други изпълители, включително Брус Спрингстийн, доказаха, че феновете са готови да платят главоломно високи цени за мегасъбития на живо след Covid. Проклета да е рецесията!

Междувременно Суифтономиката е интензивен курс и по една друга концепция: монопол. Политици и главни прокурори се възползваха от момента, за да подновят критиките си към Ticketmaster – доминиращ играч в индустрията за музикални събития на живо.

Още преди миналата седмица Ticketmaster и компанията ѝ майка Live Nation Entertainment бяха в центъра на антимонополно разследване от Министерството на правосъдието дали платформата злоупотребява с властта си, казват източници, запознати с въпроса.

Live Nation твърди, че Ticketmaster е лидер заради качеството на своята платформа, а не заради антиконкурентни бизнес практики. Ticketmaster се извини на феновете на Суифт, посочвайки, че ще работи върху системата си занапред. Самата Суифт каза, че е „мъчително“ да гледа как се случват грешки.

Мозъкът зад предлагането

В крайна сметка певицата е мозъкът, който стои зад предлагането. Тя избра да пее на стадиони с голям капацитет и добави нови концерти. И все пак има някаква лудост около нейните турнета. „Много често имате чувството, че недостигът увеличава търсенето“, коментира Паскал Корти, икономист от Университета на Виктория в Канада, който изследва пазарите за препродажба на билети.

Един от най-големите въпроси, свързани с по-широката икономика, е дали потребителите ще продължат да харчат, докато лихвените проценти и безработицата нарастват.

Суифтономиката вероятно няма да помогне с отговора. Това е собствен икономически микрокосмос.

„Колебая се дали да извлека твърде много информация от желанието на хората да плащат прекомерни суми за билети на Тейлър Суифт от гледна точка на това, което говори то за здравето на американската икономика“, коментира Кърни.

„По-склонна съм да смятам, че за заклетите фенове на Тейлър Суифт, каквито има много, търсенето на билети е почти нееластично“, допълва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:13 | 23.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Изкуство и култура виж още

Коментари

Финанси виж още