„Спайдър-мен: Няма път към дома“ се завърна в боксофис класацията по време на празничния уикенд в САЩ, когато кината намалиха билетите си до 3 долара, за да привлекат феновете, съобщава Associated Press.
Първата общонационална промоция „Национален ден на киното“ стана най-посещаваният ден за годината, привличайки около 8,1 млн. посетители в събота, посочва The Cinema Foundation. Еднодневното събитие – предложено за над 30 хил. екрана и проведено в над 3000 кина, включително големи вериги като AMC и Regal Cinemas – донесе общи приходи от 24,3 млн. долара, сочат данни на Comscore.
Националният ден на киното целеше да напълни кината с посетители по време на уикенда около Деня на труда, който традиционно е един от най-бавните уикенди в индустрията. Цел бе и да се подтикнат хората да се завърнат през есента, вдъхновени от серия предстоящи големи заглавия на студия като Disney, Lionsgate, Sony и A24.
“Събитието задмина най-големите ни очаквания“, коментира Джаки Бренеман, президент на Cinema Foundation, неправителствена организация към Националната асоциация на собствениците на кина, в изявление. „Идеята на деня бе да благодарим на посетителите за невероятното лято, а сега трябва да им благодарим за един невероятен ден“.
Някои други страни също са експериментирали с подобен ден на евтини билети за кино, но събитието в събота бе първото по рода си в такъв мащаб в САЩ. Организаторите заявиха, че денят може да се превърне в ежегодно събитие.
„Това доказва, че хората обичат да ходят на кино“, казва Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore. “Цената винаги се взима предвид“.
Трите най-добре представили си имена за деня включват екшъна с Том Круз „Том Гън: Маверик“, анимацията „DC Лигата на суперживотните“ и филма с Брад Пут „Убийствен влак“. „Спайдър-мен: Няма път за дома“ обаче се завърна победоносно, заемайки първото място в боксофис класацията за целия уикенд.
За почивните дни лентата с Том Холанд и Зендая донесе общо 6 млн. долара. Следващ е „Топ Гън“ с 5,5 млн. долара, а малко след това „Суперживотните“ с 5,45 млн. долара. „Убийствен влак“ генерира 5,4 млн. долара, а челната петица се завършва от „Поканата“, събрала 4,7 млн. долара.
Повторното пускане на класиката от 1975 г. на Стивън Спилбърг „Челюсти“ - за пръв път на 3D екран, зае последното място в топ 10 на филмите за уикенда.