Booking Holdings, компанията майка на туристически брандове като Kayak и Priceline, представи по-добри от очакваното резултати за четвъртото тримесечие след оживения празничен сезон, пише Bloomberg.
Нощувките, резервирани през този период, са нараснали с 13% до 261 млн., което надхвърли прогнозата на Wall Street и тази на самата компания за растеж между 6% и 8%. Брутните резервации на пътувания, които включват данъците и таксите, са достигнали 37,2 млрд. долара, в сравнение с прогноза за 34,5 млрд. долара. Коригираната печалба на акция от 41,55 долара също е доста над очакванията.
В допълнение компанията даде светлина на програма за обратно изкупуване на акции за още 20 млрд. долара. Освен това обяви паричен дивидент от 9,60 долара на акция, платим на 31 март.
„В началото на 2025 г. продължаваме да наблюдаваме добро търсене на пътувания за развлечение в световен мащаб“, коментира главният изпълнителен директор Глен Фогел пред анализатори. Той посочва, че компанията очаква да продължи да постига дългосрочните си цели за 8% растеж при постоянни валути що се касае до брутните резервации и приходите. Коригираната печалба на акция трябва да се увеличи с поне 15%.
Цената на акциите на Booking нарасна с близо 2% по време на следборсовата търговия, след публикуването на отчета.
Последните резултати на базираната в Норуок, Кънектикът, Booking показват, че търсенето на пътувания остава силно, дори след като бумът след пандемията започна да отслабва през миналото лято. Отчетът следва подобен оптимистичен коментар от конкуренти като Airbnb и Expedia Group, които публикуваха по-добри от очакваното резултати за празничния сезон. Миналия октомври Booking повиши прогнозата си за цялата 2024 г., като изтъкна силното представяне в Европа и растежа в Азия.
И все пак компанията очаква силният щатски долар да натежи върху бъдещите ѝ резултати. Валутните предизвикателства накараха Booking да даде слаба прогноза за някои показатели за първото тримесечие. Брутните резервации и нощувките ще нараснат с 5-7% през периода, обяви главният финансов директор Еуът Стеенберген. Анализатори очакват резервациите да скочат със 7,3%, а нощувките – със 7 на сто.
Стеенберген твърди, че някои от тези валутни ефекти ще бъдат компенсирани от положителни фактори като по-високи резервации на самолетни билети.
Booking е особено силно изложена на влиянието на валутните промени, като се има предвид, че генерира около 90% от приходите си извън Съединените щати, сочат данни, събрани от Bloomberg. Airbnb и Expedia също предупредиха, че силният долар ще навреди на резултатите им.