Печалбата на Swatch Group е спаднала рязко през 2024 г. заради понижението на продажбите, водено от спада на търсенето от китайските потребители, пише Bloomberg.
Оперативната печалба се е понижила до 304 млн. швейцарски франка (335 млн. долара), което е под прогнозата на анализаторите и с близо 75% по-ниско спрямо предходната година. Приходите от продажби са се свили с 12,2%.
Swatch се бори с ускоряващата се инфлация, която накара потребителите да ограничат разходите си след бума по време на пандемията. Купувачите, които не са толкова заможни, са най-притиснати, което засегна продажбите на компании като Swatch и Tissot. Главният изпълнителен директор Ник Хайек очаква продажбите на тези марки да се възстановят по-бързо от тези на по-скъпи продукти, коментира той през юли.
Групата, сред чиито брандове попадат Omega, Blancpain и производителят на бижута Harry Winston, сега твърди, че „съзнателно поддържа производствени мощности и работни места“ и че това е довело до „силно отрицателен оперативен резултат в производствения сегмент“.
Компанията очаква значителни подобрения в продажбите и резултатите през 2025 г., въпреки че търсенето в Китай „ще продължи да бъде доста сдържано“.
Както ръководството, така и бордът на компанията се контролират от фамилията Хайек, която многократно се сблъска с някои акционери, критикуващи корпоративното управление и представянето на акциите. Книжата на Swatch понижиха стойността си с около 20% през последната година.